سنبله 24, 1399 17:22 Asia/Kabul
  • شمخانی: آرزوی رژیم صهیونیستی برای تسلط بر نیل تا فرات هرگز محقق نخواهد شد
    شمخانی: آرزوی رژیم صهیونیستی برای تسلط بر نیل تا فرات هرگز محقق نخواهد شد

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با طرح به اصطلاح صلح درصدد تحقق شعار تسلط بر نیل تا فرات است، گفت: جهان اسلام هرگز اجازه تحقق چنین طرح خطرناکی را نخواهد داد.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز دوشنبه در دیدار با «نوری مالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست‌وزیر پیشین عراق در تهران با تبیین راهبرد تفرقه‌افکنانه و ناامن‌ساز آمریکا در منطقه غرب آسیا، مهم‌ترین اولویت کشورها برای مقابله با این رویکرد را انسجام و وحدت داخلی کشورهای منطقه دانست.

شمخانی با بیان اینکه دشمنانِ وحدت و پیشرفت عراق در صددند این کشور را به محلی برای ایجاد اختلاف، درگیری و نهایتا ناامنی تبدیل کنند، بر ضرورت حفظ هوشیاری و انسجام آحاد مردم عراق به ویژه احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های شیعی تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با هشدار به سران خائن و سازشکاری که منافع جهان اسلام، آرمان فلسطین و رهایی قدس شریف را قربانی امیال زودگذر و بقای کوتاه مدت خود کرده‌اند، یادآور شد: تلاش‌های همه جانبه آمریکا برای تضعیف کشورهای منطقه با هدف حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و تسلط این رژیم جعلی بر کشورهای عربی و اسلامی صورت می گیرد.

شمخانی همچنین افزود: خون پاک سردار شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» و شهید «ابومهدی مهندس» و دیگر شهدای گرانقدر محور مقاومت، ریشه آمریکا و رژیم صهیونیستی را از منطقه برخواهد کند.

نور المالکی هم با تمجید از نقش ممتاز جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه بر ضرورت اشتراک مساعی ایران و عراق در مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی تاکید کرد.

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق با تاکید بر ضرورت افزایش انسجام در جهان اسلام خاطرنشان کرد: با همکاری کشورهای اسلامی، توطئه‌ها علیه قدس شریف و موجودیت فلسطین خنثی خواهد شد.

 

کلیدواژه