میزان 14, 1399 19:01 Asia/Kabul
  • الحشد الشعبی: حملات موشکی بهانه‌ای برای حضور نظامی آمریکا در عراق است
    الحشد الشعبی: حملات موشکی بهانه‌ای برای حضور نظامی آمریکا در عراق است

معاون عملیاتی رییس ستاد سازمان الحشد الشعبی عراق حملات موشکی به برخی پایگاهها و اماکن در بغداد را بهانه ای برای ادامه حضور غیرقانونی نظامیان آمریکا در عراق دانست.

ابوعلی البصری» روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد، بهترین راه برای پایان دادن به حملات موشکی این است که آمریکا نیروهایش را از خاک عراق بیرون بکشد تا همه این تنش‌ها در کشور پایان یابد.

وی با اشاره به قانون پارلمان عراق مبنی بر خروج همه نیروهای بیگانه از کشور تاکید کرد، هیچ توجیه قانونی و منطقی برای حضور نظامیان آمریکایی در خاک عراق وجود ندارد و حضور غیر قانونی آنها مورد نارضایتی و انزجار عمومی مردم عراق شده است.

معاون عملیاتی رییس ستاد الحشد الشعبی تاکید کرد، الحشد الشعبی به عنوان یک نیروی رسمی که تحت امر فرمانده کل نیروهای مسلح عراق قرار دارد، به هیچ‌وجه در حمله به سفارتخانه ها نقشی ندارد و برای آن برنامه‌ریزی نکرده است.

البصری گفت، ادامه حضور غیر قانونی نظامیان آمریکا تبدیل به عامل تنش و نگرانی در عراق شده است.

سحرگاه امروز بار دیگر مرکز بغداد که سفارتخانه آمریکا در آن قرار دارد، در معرض چند حمله راکتی قرار گرفت ؛ این راکت‌ها به مناطق خارج از محدوده سفارت آمریکا در منطقه امنیتی سبز اصابت کردند، بدون اینکه تلفات انسانی به دنبال داشته باشد.

 

کلیدواژه