میزان 30, 1399 09:10 Asia/Kabul
  • درخواست رسمی امارات برای افتتاح سفارت در تل‌آویو/ امضای ۴ توافقنامه همکاری
    درخواست رسمی امارات برای افتتاح سفارت در تل‌آویو/ امضای ۴ توافقنامه همکاری

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نماینده امارات درخواست رسمی این کشور برای افتتاح سفارت ابوظبی در تل‌‌آویو را به «گابی اشکنازی» وزیر خارجه این رژیم تحویل داده است.

پس از امضای توافق عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی در 15 سپتامبر/25سنبله، صبح روز سهشنبه و برای اولین بار یک هیات رسمی از امارات متحده عربی با حضور مقاماتی از جمله «عبید حمید الطایر» وزیر امور مشاور در امور مالی و «عبدالله بن طوق» وزیر اقتصاد امارات  به اسراییل سفر کردند.

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» گزارشی کرد، «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات دراین پیام رسمی خواستار افتتاح دو سفارتخانه در تل‌آویو و ابوظبی در نزدیک‌ترین زمان ممکن شده است.

براساس این گزارش، در جریان دیدار امروز نمایندگان امارات با برخی از سران رژیم صهیونیستی چهار توافقنامه همکاری در زمینه پروازهای هوایی، لغو روادید، حمایت از سرمایه‌گذاری و همکاری در زمینه علوم و تکنولوژی  نیز به امضا رسید.

در همین حال،«آدام بونر»، رئیس اجرایی موسسه آمریکایی درزمینه همکاری مالی که  در این مراسم حضور داشت از تأسیس صندوق توسعه «ابراهیم» (آبراهام) با مشارکت امارات و رژیم صهیونیستی درقدس اشغالی خبر داد.

وزیران امورخارجه امارات و بحرین در تضاد با آرمان مردم فلسطین، توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در حضور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید امضاء کردند. این توافق با واکنش شدید بسیاری از کشورها از جمله  فلسطین روبرو شده است.

کلیدواژه