عقرب 01, 1395 15:01 Asia/Kabul
  • سخنرانی عمار حکیم در نشست بیداری اسلامی در عراق

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، نشست بیداری اسلامی در بغداد را فرصتی برای پیروزی مردم عراق مقابل تروریست‌ها دانست.

سید "عمار الحکیم" رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق روز شنبه در نهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در بغداد با تاکید بر ضرورت برگزاری چنین نشستی در شرایط کنونی گفت: ملت و دولت و جریان‌های سیاسی عراق باید در برابر تروریسم به وحدت و یکپارچگی برسند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع جهانی بیداری اسلامی؛ سید عمار حکیم در جمع شخصیت‌ها، روحانیون و علمای اسلام (اهل سنت و شیعیان) از 22 کشور اسلامی در بغداد بر اولویت قضیه فلسطین در جهان اسلام هم تاکید کرد و گفت نباید اجازه داد که جوانان آلوده افکار تکفیری شوند.

رئیس نهمین دوره نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در بغداد افزود بیداری اسلامی یک راه طولانی است و مبلغان اسلامی، فرهنگیان و شخصیت‌ها و علمای دین در این مسیر، مسوولیت نشر فرهنگ گفت وگو را برعهده دارند.

"نوری مالکی" رئیس ائتلاف دولت قانون در عراق نیز در نهمین نشست شورای عالی مجمع بیداری اسلامی در بغداد، با استقبال از برگزاری این نشست گفت که جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی شناخت کامل از توطئه‌های جهان اسلام دارند.

مالکی افزود گروههای تروریستی مرتبط با پروژه‌های بیگانگان در عراق با هدف تخریب چهره اسلام فعالیت می‌کنند.

نخست وزیر پیشین عراق خاطرنشان کرد اندیشه تکفیری تلاش دارد تا آتش جنگ طائفه‌ای را در عراق همچنان باقی نگه دارد.

پس از شکل‌گیری بیداری اسلامی در منطقه شمال آفریقا و منطقه خاورمیانه در سال 2011، مجمع جهانی بیداری اسلامی با هدف تقویت آن تشکیل شده است.

تشکیل مجمع جهانی بیداری اسلامی با تدبیر و ابتکار حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عینیت یافته است.

 

کلیدواژه