دلو 20, 1399 08:53 Asia/Kabul
  • حمله نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن به چند وزارتخانه در عدن
    حمله نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن به چند وزارتخانه در عدن

شبه نظامیان گروه موسوم به المجلس الانتقالی الجنوبی وابسته به امارات به چند ساختمان وزارتخانه‌های دولت مستعفی یمن در شهر عدن در جنوب این کشور حمله کردند.

به گزارش شبکه الجزیره، گروه‌های مسلح وابسته به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب یمن) که مورد حمایت امارات است، روز یکشنبه به ساختمان‌های وزارت خارجه، آموزش و پروش، دادگستری و چند نهاد دولتی در شهر «عدن» پایتخت موقت دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن حمله کردند.

یک واحد امنیتی از نیروهای شورای انتقالی جنوب هم به مجتمع قضایی در عدن حمله کردند. این افراد مسلح با سلاح کشیدن به روی کارمندان، سعی در ایجاد فضای رعب و وحشت داشتند و هدف از کار خود را مطالبه مزایایی از این نهادها دانستند.

دولت مستعفی یمن در بیانیه ای اقدام گروه‌های مسلح تحت حمایت امارات در حمله به ساختمان‌های وزارتخانه‌های خارجه، آموزش و پرورش و دادگستری در عدن را محکوم کرد. 

در این بیانیه با اشاره به وجود تلاش‌ها برای ناکام گذاشتن توافق بر سر دولت جدید آمده است، باید همه دستگاه‌های امنیتی زیر پرچم وزارت کشور ساماندهی شوند.

دولت جدید وابسته به حکومت مستعفی منصور هادی نوامبر 2020 پس از کشمکشی طولانی و در راستای توافق‌نامه ریاض که پیش از این میان شورای انتقالی جنوب و دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن  در ریاض به امضا رسیده بود، تشکیل شده است.

کلیدواژه