واکنش صنعاء به بیانیه شورای امنیت درباره یمن
(last modified Sat, 17 Apr 2021 06:52:55 GMT )
حمل 28, 1400 11:22 Asia/Kabul
  • واکنش صنعاء به بیانیه شورای امنیت درباره یمن
    واکنش صنعاء به بیانیه شورای امنیت درباره یمن

عضو شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل، این شورا را مسئول درد و رنج ملت یمن برای ششمین سال متوالی دانست.

به گزارش رادیو دری،«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی دولت نجات ملی یمن روز جمعه در حساب توئیتری خود نوشت، بیانیه شورای امنیت همان چیزی است که ما آن را پیش‌بینی کرده بودیم و این بیانگر عدم وجود استانداردها و رویکرد صادقانه این شورا است.

الحوثی تاکید کرد، چنین عملکرد سست و فروپاشی در تمامی زمینه‌ها شایسته شورای امنیت نیست و شورای امنیت شریک ائتلاف متجاوز سعودی ضد یمن است. 

عضو شورای عالی سیاسی یمن همچنین کشورهای عضو ائتلاف سعودی و شورای امنیت را مسئول قحطی در یمن دانست که این شورا درباره آن ابراز نگرانی کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای تشدید درگیری‌ها در استان مأرب در شمال شرقی یمن را محکوم کرده و از دولت نجات ملی خواسته بود این درگیری‌ها را متوقف کند.

شورای امنیت بدون توجه به تجاوزات ائتلاف سعودی علیه یمن، حملات دولت نجات ملی یمن علیه عربستان سعودی را محکوم و درباره تحولات نظامی در دیگر مناطق یمن ابراز نگرانی کرده بود.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است ، براثر این تجاوز تاکنون بیش از شانزده هزار یمنی کشته و ده ها هزار نفر زخمی شده اند.

کلیدواژه