وزیر جنگ اسرائیل، وزیر دادگستری شد/ گانتز: باید نتانیاهو را از قدرت کنار زد
(last modified 1400-02-08T11:30:07+00:00 )
ثور 08, 1400 16:00 Asia/Kabul
  • وزیر جنگ اسرائیل، وزیر دادگستری شد/ گانتز: باید نتانیاهو را از قدرت کنار زد
    وزیر جنگ اسرائیل، وزیر دادگستری شد/ گانتز: باید نتانیاهو را از قدرت کنار زد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تسلیم‌شدن در برابر فشار دیوان عالی، با انتصاب وزیر جنگ این رژیم به عنوان وزیر دادگستری با حفظ سمت، موافقت کرد.

به به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست» ، درپی کشمکش‌های فراوان بین «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم بر سر پست وزارت دادگستری، نتانیاهو امروز چهارشنبه چند ساعت مانده به رأی دیوان عالی، علی رغم خواسته اش موافقت خود را با انتصاب گانتز به عنوان وزیر دادگستری، همزمان با حفظ سمت وزارت جنگ،  اعلام کرد.

بر اساس توافق چرخشی برای تشکیل کابینه ائتلافی بین لیکود و حزب آبی‌وسفید، وزیر دادگستری باید عضوی از حزب آبی‌وسفید به ریاست گانتز باشد. این توافق تا زمان تشکیل کابینه جدید معتبر خواهد بود. 

درهمین حال، گانتز  امروز در جلسه‌ای با اعضای حزب خود، با بیان اینکه نتانیاهو از قدرت سوءاستفاده می‌کند و باید اقدامات ستیزه‌جویانه و غیرقانونی وی  متوقف شود، از کنست(پارلمان) خواست که برای کنار زدن نتانیاهو از قدرت، متحد شود.

از سوی دیگر، رسانه‌های صهیونیستی امروزگزارش کردند،  با نزدیک شدن به انتهای فرصت چهار هفته‌ای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه، «رووین ریولین» رئیس این رژیم تصمیم دارد مأموریت تشکیل کابینه را به رقبای نتانیاهو یعنی «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید یا «نفتالی بنت» رئیس حزب یامینا بسپارد.

رژیم صهیونیستی در دو سال گذشته چهار انتخابات متوالی بی نتیجه را در میانه بحران سیاسی طولانی مدت که عمدتاً ناشی از جلسات محاکمه نتانیاهو و تلاش وی برای مسدود کردن آن‌ها بوده، برگزار کرده است.

کلیدواژه