ثور 18, 1400 11:36 Asia/Kabul
  • هشدار گروه‌های فلسطینی به رژیم صهیونیستی درباره حمله به مسجدالاقصی
    هشدار گروه‌های فلسطینی به رژیم صهیونیستی درباره حمله به مسجدالاقصی

درپی حملات نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی درمسجد الاقصی و اهالی قدس، رهبران گروه‌های فلسطینی به رژیم صهیونیستی هشدار دادند، «اسراییل به زودی پاسخ اقدامات وحشیانه خود را خواهد دید» .

به گزارش رادیو دری؛ «زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به اتفاقات  قدس گفت، سکوت در برابر این اقدامات ممکن نیست و دشمن باید هر لحظه منتظر پاسخ ما باشد.

النخاله از فلسطینی‌ها خواست خود را به مسجد الاقصی برسانند و تا روز ۲۸ ماه مبارک رمضان که اسرائیل برنامه یورش به مسجد الاقصی را دارد آنجا را ترک نکنند. 

مساجد قدس هم، بسیج عمومی اهالی شهر در نزدیک‌ترین نقطه به مسجد الاقصی را برای شکستن محاصره این مسجد و نمازگزاران در آنجا، خواستار شدند.

درهمین حال، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه هم در بیانیه‌هایی درباره آنچه که رژیم اشغالگر بر سر نمازگزاران مسجد الاقصی آورده  هشدارداده و اعلام کردند: دشمن در قدس مرتکب حماقتی شده که از عواقب آن بی خبر است.

همزمان ،«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان از جامعه بین الملل خواست به مسئولیت کامل خود در حمایت بین المللی از ملت فلسطین و مقدسات آنها عمل کند.

«محمد اشتیه» نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان نیزاظهارداشت، اتفاقات قدس و الشیخ جراح نمونه جدیدی سیاست نظام مند آواره ساختن فلسطینیان است.

نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست  شامگاه جمعه  به فلسطینیان در مسجد الاقصی، محله «الشیخ جراح» و «باب العامود» حمله و دستکم ۲۰۵ فلسطینی را زخمی کردند.

کلیدواژه