جوزا 04, 1400 12:47 Asia/Kabul
  • تاکید «برهم صالح» بر لزوم برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه
    تاکید «برهم صالح» بر لزوم برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه

رئیس جمهوری عراق بر برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر خود و لزوم فراهم کردن الزامات مربوط به شفافیت و عدالت در روند رأی‌گیری تأکید کرد.

به گزارش رادیو دری؛ «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق در جریان نشست خود با رئیس و اعضای کمیساریای عالی و مستقل انتخابات و «جنین هنیس پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق درخصوص پرونده انتخابات به بحث و تبادل نظر پرداخت.

برهم صالح در جریان این نشست بر اهمیت تامین امنیت و فراهم‌ کردن فضایی امن و با ثبات برای رای‌دهندگان  تاکید کرد و گفت، انتخابات آتی عراق از اهمیت زیادی برخوردار است و فراهم کردن شرایط مناسب برای این انتخابات، پایه اساسی موفقیت آن و ادامه حرکت به سمت اصلاحات مطلوب درکشور به شمار میرود .

در این دیدار بر لزوم برگزاری انتخابات در موعد مقرر و الزامات مربوط به برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه، افزایش تلاش‌ها برای تکمیل ثبت‌نام هوشمند رای‌دهندگان ، تدوین اصول رفتاری، حقوقی و ملی میان گروه‌های سیاسی و تقویت نقش سازمان ملل در حمایت از روند انتخابات عراق نیز تاکید شد.

انتخابات پارلمانی عراق  قرار است  دهم اکتبر 2021(18 میزان 1400) برگزار شود. «مصطفی الکاظمی»رئیس جمهوری عراق نوامبر 2020 قانون جدید انتخابات این کشور را پس از تصویب در پارلمان، تایید کرد.

کلیدواژه