جوزا 07, 1400 11:31 Asia/Kabul
  • رونمایی گردان‌های القسام از موشک‌های سجیل در نبرد اخیر با اسراییل
    رونمایی گردان‌های القسام از موشک‌های سجیل در نبرد اخیر با اسراییل

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) ، از موشک‌های «سجیل» به کار رفته در نبرد اخیر خود با رژیم صهیونیستی رونمایی کرد.

به گزارش رادیو دری؛ گردان‌های القسام اعلام کرد، موشک‌های خانواده سجیل که در جنگ اخیر غزه به کار گرفته شد، از قدرت تخریبی بسیار بالایی برخوردارند و نیروهای مقاومت نخستین بار در نبرد «لبه شمشیر» در سال ۲۰۱۸(1397)  با این موشک‌ها، مواضع دشمن در عسقلان را در هم کوبیدند.

گردان‌های القسام همچنین تاکید کرد، در جنگ شمشیر قدس، این گروه از سه موشک جدید شامل موشک عیاش ۲۵۰، A۱۲۰ و SH۸۵ که دارای یک کلاهک انفجاری با قدرت تخریب بسیار بالاست و ۸۵ کیلومتر برد دارد استفاده کرده است.

بنابر اعلام این  گروه مقاومت فلسطینی، از دیگر موشک‌هایی که قسام در جنگ اخیر ۱۲ روزه با رژیم صهیونیستی استفاده کرده، می‌توان به موشک‌های M۷۵، R۱۶۰ و J۸۰ اشاره کرد که توانمندی بالایی در فریب سامانه گنبد آهنین دارد، همچنین موشک‌های Q۱۲ و Q۲۰  که جزو خانواده موشک‌های نخست قسام می باشد  تاکنون  خسارت‌های بسیار سنگینی به دشمن در شهر اشغالی عسقلان وارد کرده است.

«آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در پی تجاوز اخیر به مناطق فلسطینی اذعان کرد، حماس و جهاد اسلامی بیش از ۱۲ هزار موشک به اسرائیل شلیک کرده‌اند که در تاریخ اسرائیل به لحاظ تعداد، بی‌سابقه بوده است.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از 10 می(20 ثور) حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند.

استفاده نیروهای مقاومت فلسطین از تسلیحات پیشرفته درمقابله با این تجاوز، موجب غافلگیری صهیونیست‌ها ودرنهایت شکست ذلت باراین رژیم غاصب شد.

کلیدواژه