جوزا 10, 1400 15:08 Asia/Kabul
  • ممانعت رژیم صهیونیستی از خروج بیماران سرطانی غزه برای مداوا
    ممانعت رژیم صهیونیستی از خروج بیماران سرطانی غزه برای مداوا

دو سازمان حقوق بشری از اقدام رژیم صهیونیستی در ممانعت از خروج بیماران سرطانی نوار غزه و انتقال به بیمارستان‌های فلسطینی در قدس و کرانه باختری برای مداوا خبردادند.

به گزارش رادیو دری به نقل از وبگاه عرب۴۸؛ سازمان حقوق بشری «پزشکان حقوق بشر» مستقر در سرزمین اشغالی و همچنین سازمان حقوق بشری فلسطینی «المیزان» از رژیم صهیونیستی بابت ممانعت از خروج بیماران سرطانی از زمان یورش به غزه  شکایت کردند.

براساس این گزارش ، علی‌رغم ادعای مقامات اسرائیلی مبنی بر اجازه خروج  به بیمارانی که در غزه نیاز به درمان فوری دارند، منابع رسانه ای اعلام کردند، رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه تا سه‌شنبه هفته گذشته گذرگاه «بیت حانون» را بسته است، پس از آن نیز این دو سازمان حقوق بشری  با شکایت از رژیم تل آویو  خبردادند، مأموران صهیونیستی فقط به آمبولانس‌ها اجازه خروج می‌دهند.

محاصره همه جانبه منطقه غزه که بیش از ۱۵ سال است ادامه دارد، موجب تحمیل مشکلات وسیعی برای ساکنان این منطقه‌ی  شده است.

رژیم صهیونیستی  روز 20 ثور ، جنگی را علیه مردم در کرانه باختری و نوار غزه آغاز کرد ، براثر حملات وحشیانه این رژیم  طی 12  روز  ، شمار زیادی از  فلسطینیان  شهید و زخمی  شده و خسارات زیادی به منازل مسکونی و زیر ساختهای این مناطق وارد شد . 

استفاده نیروهای مقاومت فلسطین از تسلیحات پیشرفته درمقابله با این تجاوز، موجب غافلگیری صهیونیست‌ها ودرنهایت شکست ذلت باراین رژیم غاصب شد.

کلیدواژه