جوزا 31, 1400 17:44 Asia/Kabul
  • درخواست فلسطین برای درج نام رژیم صهیونیستی در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان
    درخواست فلسطین برای درج نام رژیم صهیونیستی در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان

نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین، از دبیرکل سازمان ملل خواست نام رژیم صهیونیستی را به لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان وارد کند.

به گزارش «رأی الیوم»؛ «محمد اشتیه» نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان امروز دوشنبه با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی همچنان به کشتار کودکان فلسطینی ادامه می‌دهد، از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواست نام  این رژیم  را به لیست نقض‌کنندگان حقوق کودکان وارد کند.

اشتیه  گفت، اسرائیل از کشتار کودکان فلسطینی دست برنمی‌دارد و آخرین آنها «احمد بنی شمسه» از روستای «بیتا»  درشمال کرانه باختری بود  که پنجشنبه گذشته با اصابت گلوله نظامیان صهیونیست به سرش به شهادت رسید.

منابع رسانه ای در روزهای اخیر اعلام کردند، آنتونیو گوترش  تصمیم گرفته  رژیم صهیونیستی را در لیست سیاه نقض‌کنندگان حقوق کودکان وارد نکند و انتظار می‌رود امروز این موضوع رسما اعلام شود.

وزارت خارجه فلسطین نیز روز گذشته  اعلام کرد، در صورتی که رژیم صهیونیستی به لیست  ناقضان حقوق کودکان  وارد نشود، این اقدام، جانبداری از قاتل، حمایت از جنایتکاران ارتش رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان تروریست  محسوب میشود.

از بین ۲۹۰ فلسطینی  که در جنگ اخیر میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در نوار غزه و همچنین کرانه به شهادت رسیدند، ۶۹ تن از آنها  کودکان بودند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» هم اخیرا تاکید کرد، جانبداری از رژیم اشغالگر با درج نکردن نام آن در لیست ننگ ناقضان حقوق کودکان نه تنها این رژیم را از مجازات جنایاتش معاف می‌کند، بلکه به آن برای ادامه جرایم چراغ سبز می‌دهد.

شکنجه کودکان فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی

کلیدواژه