صدمه دیدن بیش از 300 فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
(last modified 1400-04-12T04:00:38+00:00 )
سرطان 12, 1400 08:30 Asia/Kabul
  • صدمه دیدن بیش از 300 فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
    صدمه دیدن بیش از 300 فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

در حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات کنندگان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری دهها تن بر اثر اصابت گلوله پلاستیکی زخمی و دهها تن دیگر بر اثر استنشاق گاز اشک آور آسیب دیدند.

به گزارش  رادیو دری؛ صدها نفر از شهروندان فلسطینی در شهرک «بیتا» در جنوب «نابلس» درشمال کرانه باختری دیروز پس از برپایی نماز جمعه در اعتراض به  توسعه شهرک‌ سازی رژیم صهیونیستی در آن منطقه راهپیمایی کردند که با حمله نظامیان صهیونیست روبه رو شدند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد، در این درگیری‌ها دستکم هشت فلسطینی به ضرب گلوله پلاستیکی و دو نفر به ضرب گلوله واقعی زخمی شده و بیش از ۲۴۰ نفر دیگر دچار حالت خفگی ناشی از استنشاق گاز اشک آور شدند.

نظامیان صهیونیست همچنین تجمع فلسطینی‌ها در محکومیت توسعه شهرک سازی در منطقه «مسافر یطا» در جنوب «الخلیل» در جنوب کرانه باختری را با شلیک گاز اشک آور و بمب‌های صوتی سرکوب کردند.

در «بیت دجن» در شرق نابلس نیز نظامیان رژیم اشغالگر به راهپیمایی فلسطینی‌ها در اعتراض به شهرک سازی این رژیم  حمله کردند.

شهروندان فلسطینی در منطقه «الراس» در غرب شهر «سلفیت» در شمال کرانه باختری، نماز جمعه  خود را در زمین‌هایی که رژیم صهیونیستی تهدید به غصب آن کرده است، برپا کردند، اما نظامیان صهیونیست به تجمع آنها پس از اقامه نماز حمله کردند که بر اثرآن دستکم دو نفر  زخمی و ده‌ها نفر هم بر اثر گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

درهمین حال، نظامیان صهیونیست به شهر «طوباس» در شمال کرانه باختری حمله کرده و با جوانان آنجا درگیر شدند که منجر به زخمی شدن چند فلسطینی شد. 

نظامیان اشغالگر همچنین تجمع اهالی قدس در همبستگی با اهالی شهرک سلوان را که رژیم صهیونیستی تهدیدکرده خانه‌هایشان را تخریب  خواهد کرد، سرکوب کردند.

زخمی شدن ۳۰۰ فلسطینی در حملات صهیونیستها به فلسطینیان در کرانه باختری

کلیدواژه