اسد 08, 1400 14:10 Asia/Kabul
  • درخواست هنیه برای لغو تصمیم اتحادیه آفریقا درباره رژیم اسرائیل
    درخواست هنیه برای لغو تصمیم اتحادیه آفریقا درباره رژیم اسرائیل

«اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در نامه ای به کمیسیر اتحادیه آفریقا لغو تصمیم این اتحادیه برای اعطای عضویت ناظر به رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری؛ در پی تصمیم اخیر اتحادیه آفریقا برای اعطای عضویت ناظر به رژیم صهیونیستی در این اتحادیه، « اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی حماس امروز جمعه در نامه ای به «موسی فکی» رییس کمیسیون اتحادیه آفریقا نوشت: اتحادیه آفریقا از حقوق ملت های آفریقایی در دستیابی به آزادی و استقلال آنها دفاع کرده و همواره در کنار فلسطین در برابر تجاوزگری اسرائیل  ایستاده است.

هنیه افزود: جنبش حماس این تصمیم اتحادیه آفریقا  را ضربه ای جدی به ملت فلسطین و حقوق ملی آنها می داند و امیدواراست  کمیسیون اتحادیه آفریقا به جای باز کردن درها به روی اشغالگران اسرائیلی برای افزایش ارتباط با کشورهای دوست و سازمان های بین المللی و منطقه ای در تامین حقوق فلسطینی ها، فشار بر اشغالگران برای توقف شهرک سازی و جرم انگاری نقض حقوق و تجاوزگری اسرائیل در دادگاه کیفری بین المللی گام بردارد.

وی با بیان اینکه اشغالگران صهیونیست از این عضویت به عنوان پوششی برای تداوم حیات، اجرای برنامه های استعماری و ادامه اشغالگری پلید خود در سرزمین فلسطین  بهره برداری می کند از رییس کمیسیون اتحادیه آفریقا خواست تا از این تصمیم شوک آور برای مردم فلسطین  صرف نظر کند.

پیش از این نیز جنبش جهاد اسلامی فلسطین با انتشار بیانیه‌ای عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر را محکوم کرده بود. 

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اخیرا در بیانیه ای اعلام کرده است که سفیر این رژیم در «آدیس آبابا» پایتخت اتیوپی  به عنوان عضو ناظر استوارنامه خود را تقدیم اتحادیه آفریقا کرده است.

برخی کشورها از جمله آفریقای جنوبی نیز از اتحادیه آفریقا خواسته اند تا این اقدام را تعلیق کند.

هشدار اسماعیل هنیه به رژیم صهیونیستی

کلیدواژه