عقرب 04, 1400 10:32 Asia/Kabul
  • تاکید \
    تاکید \"اسماعیل هنیه» بر لزوم پایان محاصره باریکه غزه

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بر لزوم پایان هرچه سریعتر محاصره باریکه غزه تأکید کرد.

به گزارش رادیو دری، "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر حماس روز سه شنبه در گفتگوی تلفنی با "سیف الدین عبدالله" وزیر خارجه مالزی، از مواضع این کشور در حمایت از مسأله فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تمجید کرد.

هینه در این گفتگوی تلفنی درمورد آخرین تحولات فلسطین و قدس، تجاوزات رژیم اشغالگر علیه مقدسات فلسطین به ویژه مسجد الاقصی، تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی این مسجد و ممانعت از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی با وزیر خارجه مالزی گفتگو کرد.

هنیه همچنین به مصادره اراضی فلسطینی و توسعه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی، تجاوزات روزانه علیه ساکنان کرانه باختری و رنج و سختی های اسرا در زندان‌های این رژیم اشاره و بر ضرورت فراهم کردن یک زندگی شرافتمندانه برای آنها و تلاش برای آزادیشان تاکید کرد.

طرف های فلسطینی و مالزیایی همچنین در مورد وضعیت آوارگان فلسطینی در دیگر کشورها و ضرورت تلاش برای فراهم کردن زندگی شرافتمندانه برای آنها و تلاش جهت بازگشت آن‌ها به مناطق محل سکونت خود رایزنی کردند.

از سوی دیگر، وزیر خارجه مالزی بار دیگر بر حمایت کشورش از ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: مالزی همواره در تمامی محافل حامی ملت فلسطین و مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بوده است و به حمایت‌های خود از فلسطینیان در ادامه خواهد داد.

باریکه غزه از سال 2006 تحت محاصره زمینی، هوایی و دریایی اسرائیل قرار دارد و ساکنان این باریکه با مشکلات بسیاری روبرو هستند.

هشدار اسماعیل هنیه به رژیم صهیونیستی

کلیدواژه