عقرب 06, 1400 08:57 Asia/Kabul
  • ارتش یمن: مرحله دوم عملیات آزادسازی مأرب با موفقیت‌ پایان یافت
    ارتش یمن: مرحله دوم عملیات آزادسازی مأرب با موفقیت‌ پایان یافت

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن اعلام پایان مرحله دوم عملیات «بهار پیروزی» گفت: شهرستان‌های «الجوبه» و «جبل مراد» در استان مأرب به صورت کامل آزاد شده است.

به گزارش روز چهارشنبه المسیره، "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن با قدردانی از قبایل مأرب که در موفقیت این مرحله ازعملیات نقش داشتند، گفت: دراین عملیات خسارت سنگینی به نیروهای مزدور ائتلاف متجاوز وارد شده است .

سریع از همه فریب خوردگان در مأرب خواست فورا عملیات رزمی را متوقف و از این فرصت داده شده که طولانی نیز نخواهد بود، استفاده کنند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه نیروهای یمنی تمام خاک کشور را از اشغال نیروهای خارجی آزاد خواهند کرد، به شهروندان مأربی این اطمینان را داد که نیروهای این کشورامنیت و دارایی یمنی ها را تأمین می کنند.

پیش تر یحیی سریع از آزادسازی شهرستان‌های عسیلان، بیجان و عین در استان شبوه و شهرستان‌های حریب، العبدیه و قسمت‌هایی از شهرستان‌های جبل مراد و الجوبه در استان مأرب در جریان عملیات «ربیع النصر» (بهار پیروزی) خبر داده بود.

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شمال شرق استان «صنعاء» پایتخت یمن، از سال گذشته آغاز شده و اکنون اغلب مناطق آن تحت کنترل نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور درآمده است.

آزادی مناطق دیگری از استان مأرب توسط نیروهای یمنی

کلیدواژه