تعرض رژیم صهیونیستی به 500 گورستان فلسطینیان
(last modified 1400-08-16T05:02:17+00:00 )
عقرب 16, 1400 09:32 Asia/Kabul
  • تعرض رژیم صهیونیستی به 500 گورستان فلسطینیان
    تعرض رژیم صهیونیستی به 500 گورستان فلسطینیان

خطیب مسجد الاقصی گفت: هدف رژیم صهیونیستی از تعرض به 500 آرامستان در سرزمین‌‍‌های فلسطینی، نابود کردن هویت و میراث تاریخی مسلمانان است که سندی ضد اشغالگری محسوب می‌شود.

به گزارش رادیو دری، شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی شنبه شب در سمینار کنگره مردمی فلسطینی‌های خارج با عنوان «تخریب آرامستان‌ها و نبش قبور آن؛ سیاست اسرائیل برای یهودی سازی» تاکید کرد: رژیم اشغالگر قدس قبرستان یوسفیه همجوار مسجد الاقصی را هدف حمله قرار داده، آثار مسلمانان را محو کرده و استخوان‌های مردگان را پراکنده است تا آنجا را به بوستان توراتی تبدیل کند.

شیخ صبری تاکید کرد: قبرستان‌ها در فلسطین، زندگی فلسطینیان را در طول تاریخ ثابت می‌کند و سندی علیه اشغالگری اسرائیل است. 

وی اضافه کرد: آنچه اشغالگران انجام می‌دهند، حمله آشکار به قبرستان‌های مسلمانان است، زیرا یادبود بقایای پیکر علما، رهبران و مقامات در طول تاریخ است.

خطیب مسجد الاقصی تاکید کرد: اگر مسلمانی به یک قبر یهودی تعرض می‌کرد، دنیا قیام می‌کرد و ساکت نمی نشست، اما یهودیان در سکوت کامل جوامع بین المللی   قبرستان‌های مسلمانان را هتک می کنند.

رسانه‌های خبری اعلام کردند: رژیم صهیونیستی در تلاش است تا آرامستان مسلمانان در شرق مسجد الاقصی را تخریب کند. 

خاکبرداری‌های رژیم صهیونیستی در بخش شمالی آرامستان یوسفیه باعث شده است که قبور تعدادی از شهدای فلسطینی تخریب شود و این مساله خشم مردم شهر قدس را برانگیخته است.

 هدف از تخریب قبور ساخت فضای سبز توراتی و سکوهای پلکانی مشرف بر کوهپایه «جبل الزیتون» (شرق قدس) است. 

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از یورش صهیونیست‌ ها به مسجد الاقصی

کلیدواژه