عقرب 29, 1400 14:28 Asia/Kabul
  • پاک آئین: هدف آمریکا از ایجاد گروه‌های تروریستی، تامین امنیت رژیم اسرائیل است
    پاک آئین: هدف آمریکا از ایجاد گروه‌های تروریستی، تامین امنیت رژیم اسرائیل است

دیپلمات پیشین ایران گفت: هدف آمریکا از ایجاد گروه‌های تروریستی در منطقه غرب آسیا، خصوصاً ایجاد داعش، بی‌ثبات‌سازی کشورهای مسلمان و تضعیف کشورهای مخالف رژیم صهیونیستی برای تامین امنیت این رژیم است.

به گزارش رادیو دری «محسن پاک‌آئین» دیپلمات پیشین ایران در گفت و گو با  ایرنا درباره اهداف قدرت‌های فرامنطقه‌ای از ایجاد گروه‌های تروریستی تکفیری در سال‌های اخیر افزود: آمریکا تامین امنیت رژیم صهیونیستی را از برنامه‌های راهبردی خود می‌داند و با خروج نظامیان این کشور از کشورهای منطقه، تلاش کرد گروه‌های تروریستی ایجاد، تا به نیابت از آمریکا اهداف این کشور را در غرب آسیا از جمله در سوریه و عراق دنبال کند.
پاک‌آئین تصریح کرد: هدف آمریکا، اروپا و کشورهای مرتجع منطقه این بود که با اعمال فشار داعش بتوانند دولت قانونی «بشار اسد » را سرنگون کنند و دولتی متمایل با دیدگاه‌های آمریکا را در سوریه روی کار بیاورند و دراین‌حال علاقه‌مند بودند که سوریه را به چند بخش مختلف تجزیه کنند.
این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: آمریکائیها سعی کردند عراق را هم به سه بخش شیعه‌نشین، کردنشین و سنی‌نشین تجزیه کنند و دو کشور مسلمان قدرتمند منطقه مانند عراق و سوریه را که دارای انگیزه‌های ضدصهیونیستی بودند، تضعیف و از گردونه مبارزه با رژیم صهیونیستی حذف کنند.

کلیدواژه