قوس 01, 1400 15:00 Asia/Kabul
  • برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی در «صعده» یمن
    برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی در «صعده» یمن

مردم استان «صعده» یمن با برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی اعلام کردند، واشنگتن به حمایت از ائتلاف متجاوز ادامه می‌دهد و برای فریب افکار عمومی ادعای صلح در یمن دارد.

به گزارش شبکه "المسیره"؛ صبح امروز دوشنبه تظاهرات گسترده‌ای در «صعده»  درشمال یمن تحت عنوان «آمریکا در پشت پرده تشدید تنش‌های نظامی و اقتصادی و ادامه تجاوز و محاصره یمن است» برگزار شد.

مردم صعد در این تظاهرات بیانیه‌ای را صادر واعلام کردند، واشنگتن به فراهم کردن پوشش سیاسی و حمایت تسلیحاتی از کشورهای ائتلاف متجاوز ادامه می‌دهد تا به جنگ ظالمانه خود علیه ملت یمن ادامه دهند.

تظاهرات کنندگان با اشاره به اینکه، مردم یمن به تشدید تنش‎‌ها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی پاسخ متقابل خواهند داد، تاکید کردند، تکیه کشورهای ائتلاف متجاوز بر حمایت آمریکا یک شرط از پیش باخته است.

این درحالیست که «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز شنبه در کنفرانس خبری گفت: نیروهای یمنی در پاسخ به افزایش حملات وحشیانه نیروهای ائتلاف، در هشتمین عملیات «موازنه بازدارندگی» با استفاده از پهپاد مراکز و پایگاههای حساس در شهرهای ریاض، جده، ابها، جیزان و نجران عربستان سعودی را هدف قرار دادند. 

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش  در یمن از مارس 2015  آغاز شده است.

تظاهرات گسترده در شهر «صعده» در حمایت از انصارالله یمن

کلیدواژه