حملات جنگنده‌های سعودی به «صنعا»/ درگیری‌های شدید در جنوب «مأرب»
(last modified 1400-09-29T04:43:02+00:00 )
قوس 29, 1400 09:13 Asia/Kabul
  • حملات جنگنده‌های سعودی به «صنعا»/ درگیری‌های شدید در جنوب «مأرب»
    حملات جنگنده‌های سعودی به «صنعا»/ درگیری‌های شدید در جنوب «مأرب»

منابع رسانه ای از حملات شدید جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی به «صنعا» ، پایتخت یمن، خبر دادند.

به گزارش رادیو دری؛ جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی طی شبانه روزگذشته  ۶ مرتبه مناطق مسکونی در صنعاء را هدف حملات هوایی شدید خود قرار دادند.

جنگنده‌های متجاوز سعودی طی چند روز اخیر ۱۳۰ مرتبه استان صنعاء  و هشت استان دیگر یمن را بمباران کردند که منجر به کشته و زخمی شدن حدود ۵۰ یمنی شد.

به گفته منابع یمنی، پس از تسلط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر بخش وسیعی از بازار و منطقه مرزی «الیَتَمَة» درمارب ،جنگنده‌های ائتلاف سعودی حملات خود به مناطق مختلف یمن را افزایش داده اند.

براساس این گزارش، شهر مأرب روز یکشنبه شاهد درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ارتش یمن مستقر در صنعاء و شبه نظامیان دولت مستعفی یمن و حزب اخوانی الاصلاح تحت پشتیبانی هوایی ائتلف سعودی در اطراف رشته کوه «البَلَق» مشرف بر منطقه «الفَلَج»  درجنوب مأرب بود.

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شرق استان صنعاء از سال گذشته میلادی آغاز شده و بیشتر مناطق و شهرهای آن تحت کنترل نیروهای صنعاء در آمده است. 

جنگ‌ افروزی های عربستان و متحدانش در یمن  از مارس 2015  تاکنون، به کشته و زخمی شدن صدها هزار یمنی و آوارگی 4 میلیون نفر منجر شده است.تجاوز نظامی عربستان  بیش از 85 درصد از زیرساخت های یمن را تخریب و این کشوررا با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

۴ کشته و ۱۰ زخمی در حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن

کلیدواژه