دهقانی: قطعنامه علیه سوریه انتقام گیری از مقابله کنندگان اصلی با تروریسم است
(last modified Wed, 16 Nov 2016 14:37:39 GMT )
عقرب 26, 1395 19:07 Asia/Kabul
  • دهقانی: قطعنامه علیه سوریه انتقام گیری از مقابله کنندگان اصلی با تروریسم است

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی علیه سوریه را انتقام گیری از کسانی خواند که مبارزان اصلی با تروریسم و افراطی گری محسوب می شوند.

"غلامحسین دهقانی" سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل روز چهارشنبه در واکنش به قطعنامه پیشنهادی عربستان به بهانه بررسی وضعیت حقوق بشر در سوریه، آن را قطعنامه ای سیاسی، ناعادلانه و در تعارض با اصول اساسی حقوق بین الملل توصیف کرد. 

"غلامحسین دهقانی" این قطعنامه را یک نوع انتقام گیری از کسانی دانست که اگر مبارزه قاطع آنها علیه تروریسم نبود، بخش های بزرگتری از خاورمیانه زیر پرچم سیاه گروه تروریستی داعش قرار داشت.

وی افزود، در حالی حامیان اصلی این قطعنامه بویژه عربستان، نگران وضعیت حقوق بشر در سوریه هستند که طی یک سال ونیم گذشته، به طرز وحشیانه مشغول ویران کردن یمن از طریق بمباران های هوایی اهداف غیرنظامی و مناطق مسکونی و کشتار زنان و کودکان بوده اند.
سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل تاکید کرد، این قطعنامه پاداش دادن به افراط گرایی خشونت آمیز و تروریسم وکسانی است که طی سالیان اخیر به گسترش ایدئولوژی های افراطی و تامین منابع مالی و تدارکات تروریست ها کمک کرده اند.

 

کلیدواژه