عقرب 29, 1395 08:56 Asia/Kabul
  • نتانیاهو و یعلون مسوول شکست اسرائیل در جنگ 50 روزه غزه

بازرس کل رژیم صهیونیستی در پیش‌نویش گزارش نهایی خود نخست وزیر و وزیر جنگ پیشین این رژیم را مسوول شکست اسرائیل در جنگ 50 روزه در باریکه غزه معرفی کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت؛ "یوسف شاپیرا" بازرس کل رژیم صهیونیستی روز جمعه با ارائه پیس نویس گزارش نهایی خود درباره شکست ارتش  اسرائیل  از مقاومت در جنگ 50 روزه
سال 2014 در غزه اعلام کرد این شکست نتیجه عملکرد ضعیف "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر و "موشه یعلون" وزیر جنگ پیشین این رژیم و نیز ناتوانی دستگاه‌های امنیتی اسرائیل مقابل نیروهای مقاومت فلسطین است.

شاپیرا گزارش 550 صفحه‌ای  خود را که در 4 بخش تهیه شده و کاملا محرمانه است به  نتانیاهو، فرماندهان ارتش و دیگر مسوولان اسرائیلی تحویل داد و اعلام کرد این افراد تا دوهفته فرصت دارند تا نظرات و اعتراضات خود را  به این گزارش ارائه دهند.


پیش‌بینی میشود گزارش شکست اسرائیل در جنگ 50 روزه غزه تا ماه دسامبر آینده منتشر شود.

پیشتر "یوسف شاپیرا" بازرس کل رژیم صهیونیستی در گزارشی با اذعان به ناتوانی دستگاههای امنیتی اسرائیل در جنگ پنجاه روزه سال 2014 در باریکه غزه، از عملکرد ارتش، وزارت جنگ و مقامات سیاسی این رژیم انتقاد کرده بود.

پیامدهای جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و نظامی به حدی گران تمام شد که با پایان یافتن جنگ 50 روزه ، بحران سیاسی در کابینه این رژیم افزایش یافت و شماری از مسوولان اسرائیلی از سمت خود برکنار شدند.

 

کلیدواژه