واکنش کشورهای اروپایی به وحشی‌گری صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی
(last modified 1401-01-27T03:52:50+00:00 )
حمل 27, 1401 08:22 Asia/Kabul
  • واکنش کشورهای اروپایی به وحشی‌گری صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی
    واکنش کشورهای اروپایی به وحشی‌گری صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی

وزارت خارجه روسیه روز جمعه از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین انتقاد و تصریح کرد: تل‌آویو، غزه را به "زندانی زیر آسمان باز" تبدیل کرده است.

به گزارش رادیو دری؛ وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که نوار غزه به یک «زندان روباز» تبدیل شده است که دو میلیون نفر ساکنان آن تقریباً ۱۴ سال است که در شرایط محاصره دریایی، هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی برای زنده ماندن تلاش می کنند.

وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمایت اسراییل از تعلیق عضویت دولت مسکو در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد (UNHRC) اظهار کرد که تل آویو  از وضعیت اطراف اوکراین برای منحرف کردن توجه افکار عمومی از مشکل فلسطین استفاده می کند.

کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا نیز در بیانیه مشترکی بدون محکومیت تجاوز مأموران رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی، بر لزوم احترام به وضعیت فعلی مدیریت اماکن مقدسه (تولیت مسلمانان) در شهر بیت‌المقدس و تلاش‌ برای آرام کردن اوضاع تأکید کردند.

اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای بر لزوم توقف تنش‌ها میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی تأکید کرد.

  در پی یورش روز جمعه نظامیان رژیم صهیونیستی به صحن های مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران، ۲۲۴ فلسطینی  مجروح شده اند و حال شماری از مجروحان نیز وخیم نیز گزارش شده است.

جمعه پر التهاب در مسجدالاقصی؛ شمار مجروحان فلسطینی به 150 نفر رسید

 

کلیدواژه