ثور 31, 1401 19:00 Asia/Kabul
  • رییس پارلمان عراق: از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی جلوگیری می کنیم
    رییس پارلمان عراق: از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی جلوگیری می کنیم

رییس پارلمان عراق تأکید کرد، این نهاد تصمیم خود را برای جلوگیری از عادی‌سازی روابط بغداد با رژیم غاصب صهیونیستی گرفته است.

به گزارش رادیو دری، "محمد الحلبوسی" رییس پارلمان عراق گفت، اقدامات رژیم صهیونیستی، از جنایتکاری این رژیم و نادیده گرفتن آشکار تمامی ارزش ها و اصول انسانی پرده بر می دارد و قوانین و مقررات بین المللی را به صورت آشکار زیر پا می‌گذارد.

رییس پارلمان عراق با بیان اینکه مسئله فلسطین از چند دهه پیش، درصدر اولویت های ملت عراق قرار دارد، گفت، وضعیت قدس و سرزمین های اشغالی، به ویژه مقدسات اسلامی و مسیحی، مستلزم اتخاذ موضع عربی است که به اتخاذ یک موضع بین المللی شفاف منجر شود.

 نهاد رسانه‌ای پارلمان عراق خبر داد که اعضای کمیته حقوقی پارلمان عراق بر لزوم تلاش برای تصویب قوانین مهم به ویژه قوانینی که مستقیماً بر وضعیت شهروندان تأثیر می‌گذارد، تأکید کردند.

این کمیته قانون منع عادی‌سازی و برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار داد و پارلمان هم امروز قرائت اولیه آن را شروع خواهد کرد.

از مهم‌ترین بندهای این قانون جرم انگاری هرگونه همکاری سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فنی، فرهنگی، ورزشی و علمی با رژیم صهیونیستی تحت هر عنوانی است.

فراکسیون صدر به رهبری مقتدی صدر پیشتر اعلام کرده بود که ائتلاف نجات وطن پیشنهادی را درخصوص جرم‌انگاری عادی سازی روابط یا تعامل با رژیم صهیونیستی به ریاست پارلمان داده است.

چهار کشور عربی امارات، بحرین، سودان و مغرب، سال 2020 با فشار و وساطت آمریکا و بدون توجه به جنایات رژیم صهیونیستی ضد فلسطینیان ، روابط خود را با  رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کردند. این اقدام با موجی از مخالفت ها در کشورهای عربی و اسلامی مواجه شد.

عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها باید هرچه سریعتر متوقف شود

کلیدواژه