سرطان 25, 1401 13:59 Asia/Kabul
  • سفر بایدن به منطقه؛ ناتوانی آمریکا و رژیم اسرائیل مقابل محور مقاومت
    سفر بایدن به منطقه؛ ناتوانی آمریکا و رژیم اسرائیل مقابل محور مقاومت

شخصیت های فلسطینی سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه را مقابله با محور مقاومت و نشانه ضعف و ناتوانی واشنگتن و تل آویو دانستند.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه (22 سرطان) وارد فلسطین اشغالی شد و با مقامات صهیونیست وهمچنین «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدارو گفتگو کرد.

 بایدن روز گذشته (جمعه) نیز به عربستان سعودی سفر کرد تا درنشستی با حضورسران عرب شرکت کند.

به گزارش رادیو دری؛ مردم و گروه‌های مختلف فلسطینی سفر جوبایدن  به فلسطین‌اشغالی و عربستان‌سعودی را محکوم کردند و با تجمع در شهر غزه، این سفر را به‌ نفع  دو رژیم صهیونیستی و سعودی  و نیز تداوم جنایت‌های رژیم اسرائیل ضد مردم فلسطین دانستند.  

تجمع‌کنندگان فلسطینی در غزه تاکید کردند، مواضع و طرح‌های آمریکایی که بایدن در فلسطین‌اشغالی اعلام کرد، بر پایه حذف آرمان فلسطین، حق بازگشت آوارگان، حق تعیین سرنوشت و نیز قانونی شدن شهرک‌سازی برنامه‌ریزی شده است. 

«جو بایدن» در جریان سفر به فلسطین‌اشغالی از رژیم صهیونیستی حمایت و بر تضمین امنیت شکننده این رژیم تاکید کرد و  پس از سفر وی، جنگنده‌های اسرائیلی صبح امروز شنبه مناطق مختلف باریکه‌غزه را هدف حملات موشکی قرار دادند.

«اسماعیل رضوان»، عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درسخنانی اظهارکرد، سفر شوم بایدن به منطقه با هدف حمایت از رژیم صهیونیستی به‌بهای تضعیف و نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان انجام شد. 

رضوان افزود، آمریکا و رژیم صهیونیستی نقشه‌های شومی را با هدف تکه تکه کردن منطقه و نابودی آرمان فلسطین در دستور کار دارند اما این طرح‌ها با ایستادگی و استواری مردم فلسطین شکست خواهد خورد. علاوه بر این، آمریکا به‌دنبال صف‌بندی جدید در منطقه غرب آسیاست تا «محور مقاومت» را تحت تاثیر قرار دهد که چالش جدی برای موجودیت و امنیت شکننده رژیم صهیونیستی  است. 

«احمد المدلل»، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم گفت، هدف سفر بایدن به منطقه‌عربی، تشکیل ناتوی عربی برای مقابله با محور مقاومت بوده که رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده است. 

این رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین تاکید کرد، تلاش آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم‌های مرتجع عربی تاثیری بر اراده «محور مقاومت» و جمهوری اسلامی ایران ندارد و «محور مقاومت» با قدرت مقابل استکبار جهانی ایستاده است.

سفر بایدن به غرب آسیا؛ دامن زدن به تشنج و بی ثباتی در منطقه

کلیدواژه