امیرعبداللهیان: بحران سوریه از راه سیاسی قابل حل است
(last modified Sun, 04 Dec 2016 05:13:50 GMT )
قوس 14, 1395 09:43 Asia/Kabul
  •  امیرعبداللهیان: بحران سوریه از راه سیاسی قابل حل است

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل گفت، بحران سوریه صرفاً راه‌حل سیاسی دارد و نمی‌توان به شعارهای مبارزه با تروریسم آمریکا امید بست.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل عصر شنبه در دیدار عدنان محمود سفیر سوریه در تهران افزود: مردم، رهبری و ارتش سوریه با پایداری مقابل تروریست‌های وارداتی از خارج، ضامن تمامیت ارضی این کشور هستند.

امیر عبداللهیان با اشاره به سیاست روسیه در حمایت از سوریه بیان کرد: تهران و مسکو به سیاست‌ حمایتی خود از سوریه در مقابل تروریست‌ها و حامیان جنگ‌طلبی ادامه می‌دهند و به تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک خود برای خروج سوریه از بحران ادامه خواهند داد.

امیرعبداللهیان همچنین اضافه کرد: اتخاذ هر تصمیم در مورد سوریه باید در چارچوب سیاست راهبردی سه کشور سوریه- ایران و روسیه صورت گیرد.

«عدنان محمود» سفیر سوریه در تهران هم با قدردانی از حمایت‌های همه جانبه دولت و ملت ایران از مردم سوریه گفت: کشورهای استکباری منطقه و حامیان آنها امروز از دستاوردهای رزمندگان ما ناامید و سرافکنده شده‌اند چرا که نقشه‌های شوم تروریستی که داشته‌اند نقش بر آب شد.

سفیر سوریه با اشاره به پیروزی‌های سیاسی و میدانی سوریه افزود: اتخاذ هر تصمیم در مورد سوریه باید در چارچوب سیاست راهبردی سه کشور سوریه- ایران و روسیه صورت گیرد.