میزان 23, 1401 15:52 Asia/Kabul
  • گروه‌های سیاسی عراق: هدف از تشکیل ائتلاف جدید، ایجاد تغییری جامع است
    گروه‌های سیاسی عراق: هدف از تشکیل ائتلاف جدید، ایجاد تغییری جامع است

هشت حزب و طرف‌های سیاسی عراق از تشکیل ائتلاف سیاسی جدید با هدف انجام تغییری جامع و مقابله با نظام سهمیه بندی در عراق خبر دادند.

به گزارش رادیو دری، محمد الشیخ، از رهبران گروه‌های تغییر دموکراتیک عراق در جریان نشست خبری در نمایشگاه بین المللی بغداد گفت، گروه‌های ملی یک جبهه مدنی دموکراتیک هستند و پس از دیدارها و گفتگوهای زیاد گروه های تغییر دوم اوت ۲۰۲۲/ 11 اسد 1401 به وجود آمدند.

الشیخ افزود، گروه های تغییر شعار تغییر جامع را اتخاذ کردند با این هدف که دولتی دموکراتیک تشکیل داده و عدالت اجتماعی را برقرار کنند. این گروه مخالفت خود را با سیستم سهمیه بندی، فساد و سلاح بدون ضابطه اعلام کرده و دنبال تجدید ساختار و قواعد فعالیت سیاسی هستند.

الشیخ با بیان اینکه؛گروه های تغییر بر روی لزوم افزایش فشار سیاسی و مردمی برای تعیین روند ملی جهت تحقق یک تغییر جامع متمرکز هستند و نبرد با سیستم فساد و سلاح بدون ضابطه تا زمان تحقق عدالت اجتماعی ادامه خواهد داشت ادامه داد: ما برای ایجاد تغییر جهت بازگرداندن شکوه عراق، ایجاد تغییر در سیستم سیاسی و انجام گفتگوها با تمامی گروه های ملی با هدف توسعه جبهه تغییر مصمم هستیم.

گفتنی است؛انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق مهر سال گذشته برگزار شد اما پس از گذشت یک سال احزاب این کشور تا هفته گذشته موفق به تشکیل دولت نشدند و همین مسئله یک بحران سیاسی درعراق را به وجود آورد.

انتخاب ریاست جمهوری عراق به دور دوم کشیده شد

کلیدواژه