جدی 20, 1401 17:38 Asia/Kabul
  • افشای جزئیات بیشتری از نقش رژیم صهیونیستی در ترور سردار سلیمانی
    افشای جزئیات بیشتری از نقش رژیم صهیونیستی در ترور سردار سلیمانی

یک مقام اطلاعاتی سابق ارتش صهیونیستی از نقش این رژیم در ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی پرده برداشته و گفته است که اسراییل آمریکا را متقاعد کرد که او یک «تهدید فوری» برای سربازان آمریکایی است.

به گزارش رادیو دری، تامیر هیمن رئیس پیشین اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با جوییش نیوز گفت که اسرائیل، آمریکا را متقاعد کرد که سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک «تهدید فوری» برای سربازان آمریکایی است.

این مقام سابق اسرائیلی مدعی شد: «پس از اینکه نظامیان (سردار) سلیمانی به شکست داعش کمک کردند، آمریکا سر راه او ایستاده بود، زیرا او می‌خواست خاورمیانه را کنترل کند؛ بنابراین تمرکز او از داعش به حضور آمریکا در منطقه تغییر کرد.»

هیمن افزود: «اسرائیل آمریکا را متقاعد کرد که (سردار) سلیمانی علیه آمریکایی‌ها فعالیت‌های بدخواهانه انجام می‌دهد و این در حالی است که آمریکا عمدتاً بر مبارزه با تروریسم متمرکز بود نه ایران! ما اطلاعات و تحلیل‌های مشترک را ارائه کردیم و در طولانی مدت، آنها در نهایت متقاعد شدند که (سردار) سلیمانی تهدیدی فوری برای جان آمریکایی‌ها و موقعیت راهبردی آن‌ در خاورمیانه است.»

به اذعان هیمن، سردار شهید قاسم سلیمانی «منحصر به فرد» و «دارای مهارت های بزرگ فرماندهی» بود.

هیمن قبلاً هم اعتراف کرده بود که اسرائیل اطلاعاتی را درباره سردار سلیمانی در اختیار آمریکا قرار داده، اما عبارت «تهدید فوری» او همان چیزی است که ترامپ زمانی که مسوولیت این حمله را بر عهده گرفت از آن استفاده کرد.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا در آن زمان در توجیه این اقدام مدعی شده بود که سردار سلیمانی در حال طراحی حملات قریب‌الوقوع علیه دیپلمات‌ها و نظامیان آمریکایی بود، اما آنها در عمل به این کار خاتمه دادند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیرو‌های مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ترور شدند و به شهادت رسیدند.

پرونده شهادت سردار سلیمانی؛ محور دیدار مقام های قضایی عراق و ایران

نامه سفیر ایران به سازمان ملل: جنایت ترور سردار سلیمانی نباید بی کیفر بماند

کلیدواژه