دلو 18, 1401 08:44 Asia/Kabul
  • تلفات زمین‌لرزه ترکیه و سوریه به بیش از 4300 نفر رسید
    تلفات زمین‌لرزه ترکیه و سوریه به بیش از 4300 نفر رسید

جدیدترین آمار به روزرسانی شده از زمین لرزه 7.8 ریشتری ترکیه حاکی از آن است که تاکنون بیش از چهار هزار و 300 نفر در ترکیه و سوریه جان خود را از دست دادند.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

به گزارش رادیو دری، شمار تلفات زلزله در سراسر سوریه (مناطق در کنترل دولت این کشور و مناطق در کنترل تروریست ها ) به هزار و 451 کشته و سه هزار و531 زخمی افزایش یافت.

 وزارت بهداشت سوریه  اعلام کرد، شمار تلفات زلزله در استان‌های حلب، لاذقیه، حماه، ادلب و طرطوس به ۷۶۴ کشته و هزار و ۴۴۸ زخمی افزایش یافت که این آمار‌ها نهایی نیست.

آژانس مدیریت سوانح و حوادث غیر مترقبه ترکیه نیز بامداد سه‌شنبه اعلام کرد، در پی زلزله اخیر در این کشور تاکنون ۲ هزار و ۹۲۱ نفر کشته شدند.

تیم‌های واکنش به بلایای طبیعی در ترکیه گزارش دادند، بیش از پنج هزار و 600 ساختمان در چندین شهر این کشور با خاک یکسان شده‌اند که در این میان ساختمان‌های چند طبقه‌ای نیز وجود داشته که در حین وقوع اولین زمین‌لرزه در یکشنبه شب، مملو از ساکنانی بوده که در آپارتمان‌های خود در خواب به سرمی‌بردند.

شدت‌ زمین‌لرزه‌ها در ترکیه به خصوص شهر «قهرمان مرعش» واقع در جنوب شرقی ترکیه به اندازه‌ای بود که موجی از وحشت را در میان ساکنان این مناطق به وجود آورد.

شبکه ان دی تی وی گزارش داد، این نگرانی وجود دارد که تلفات به طور غیرقابل جبرانی افزایش یابد و در همین راستا مقام‌های سازمان جهانی بهداشت برآورد کرده‌اند که احتمالاً تلفات این زمین‌لرزه‌ به حدود ۲۰ هزار نفر برسد.

افزایش تلفات قربانیان زمین لرزه در ترکیه

کلیدواژه