دلو 19, 1401 16:06 Asia/Kabul
  • زلزله ترکیه تاکنون بیش از 8 هزار و 500 نفر را به کام مرگ فرستاده است
    زلزله ترکیه تاکنون بیش از 8 هزار و 500 نفر را به کام مرگ فرستاده است

بر اساس جدیدترین آمارها، مجموع قربانیان زلزله در ترکیه که مرگ‌بارترین زلزله در بیش از یک دهه اخیر است، به 8 هزار و 574 نفر رسید.

به گزارش رادیو دری، به گفته مقامات ترکیه، شمار قربانیان زلزله اخیر در این کشور به 8 هزار و 574 نفر و تعداد مصدومان نیز 49 هزار و 133 نفر رسیده است.

مورات کوروم وزیر محیط زیست و تغییرات آب وهوایی ترکیه اعلام کرد: این کشور از دو  روز پیش تاکنون 684 پس‌لرزه را بعداز دو زمین‌لرزه 7.8 و 7.7 ریشتری که استان‌های جنوبی ترکیه را لرزاند، تجربه کرده است.

به گفته این مقام ترکیه‌ای ، 13.5 میلیون نفر از مردم ترکیه به طور مستقیم تحت تاثیر این زمین‌لرزه‌ها قرار گرفته‌اند. 

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 7.8 درجه در مقیاس ریشتر به مرکز  ترکیه، سحرگاه روز دوشنبه بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

داده‌های مراکز زلزله‌نگاری حاکی از آن بود که که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در 26 کیلومتری شمال شرق غازی‌آنتپ، ترکیه رخ داده است.

براساس گزارش‌ها، این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان به ثبت رسید.

ترکیه یکی از فعال‌ترین مناطق زلزله‌خیز در جهان است.

آخرین زمین‌لرزه 7.8 ریشتری ترکیه در سال 1939 به وقوع پیوست که در آن 33 هزار نفر در استان «ارزنجان» واقع در شرق ترکیه، جان باختند.

افزایش شمار جان باختگان زلزله در ترکیه و سوریه

بیش از 13 میلیون شهروند ترکیه از زمین لرزه آسیب دیدند

کلیدواژه