جوزا 08, 1402 14:43 Asia/Kabul
  • طرح جدید رژیم اشغالگر قدس برای تصرف زمین‌های فلسطینیان
    طرح جدید رژیم اشغالگر قدس برای تصرف زمین‌های فلسطینیان

کابینه رژیم صهیونیستی، قانونی را برای تصرف بخش‌های زیادی از زمین‌های فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی به تصویب رساند.

به گزارش رادیو دری؛ کمیسیون قانوگذاری کابینه رژیم اشغالگر اسرائیل قانون سیطره بر هزاران دونم (هر دونم تقریبا هزار متر مربع) از زمین‌های کرانه باختری را به بهانه این که مناطق ملی اسرائیل هستند و فلسطینیان حق نزدیک شدن به آنجا را ندارند، تصویب کرد.

بر اساس این قانون، هزاران دونم از زمین‌های فلسطینیان مشمول این قانون می‌شود و رژیم صهیونیستی حق دارد با این زمین‌ها به عنوان زمین‌های ملی اسرائیل رفتار کند و فلسطینیان حق نزدیک شدن به این زمین‌ها را ندارند.

«امیر داود» عضو هیئت مقابله با دیوار حائل و شهرک سازی دراین باره گفت: کابینه اسرائیل و شهرک نشینان استعمارگر، نقش‌ها را در سرزمین فلسطین با یکدیگر مبادله می‌کنند وجایی که کابینه قادر به اجرای برنامه‌ای نیست، تلاش می‌کند با استفاده از شهرک نشینان اعمال فشار کند و مناطق کشاورزی و مراتع دامپروری نمونه‌هایی آشکار از واگذاری نقش‌ها به شهرک نشینان است.

این درحالی است که طبق قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل، فعالیتهای شهرک سازی رژیم صهیونیستی غیر قانونی است؛ با این وجود تقریبا نیم میلیون اسرائیلی در شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی زندگی می کنند و کابینه رژیم صهیونیستی از طریق این طرح ها همچنان به اشغال کرانه باختری ادامه می دهد.

حماس: با پروژه شهرک سازی رژیم صهیونیستی مقابله می کنیم

برنامه جدید رژیم صهیونیستی برای شهرک‌سازی در قدس اشغالی

کلیدواژه