جوزا 11, 1402 19:08 Asia/Kabul
  • آمریکا 13 هزار خانواده‌ داعش را به عراق منتقل می‌کند
    آمریکا 13 هزار خانواده‌ داعش را به عراق منتقل می‌کند

آمریکا برای انتقال حدود ۱۳ هزار نفر از خانواده‌های عناصر داعش از اردوگاه الهول در سوریه به اردوگاه الجدعه در موصل برنامه‌ریزی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، یک منبع سیاسی آگاه گفت: آمریکا برای انتقال حدود ۱۳ هزار نفر از خانواده‌های عناصر تروریستی داعش از اردوگاه الهول سوریه به اردوگاه الجدعه در موصل، برنامه‌ریزی می‌کند؛ اقدامی که هدف از آن، فراهم‌سازی بازگشت فعالیت این گروه تروریستی است.

این منبع سیاسی افزود: همکاری‌های داعش و آمریکا بارها در سوریه و عراق ثابت شده است، البته شمار زیادی از سیاستمداران آمریکایی هم اذعان کرده‌اند که داعش، ساخته و پرداخته آمریکا است. 

این منبع با تأکید بر اینکه آمریکا قصد دارد حداکثر تا پایان سال جاری، اردوگاه الهول را ببندد، ادامه داد: این اقدام برای بر هم زدن امنیت و ثبات استانهای آزاد شده و ایجاد هرج و مرج در این کشور است.

این در حالی است که عراق با طرح آمریکا برای بازگشت همه خانواده‌های داعش از سوریه به این کشور مخالفت کرده است.

"عدنان الکنانی" از کارشناسان مسائل امنیتی در عراق هم فاش کرده است که الینا رومانوفسکی سفیر واشنگتن در بغداد، هدایت طرحی را بر عهده دارد تا بتواند امنیت عراق و ثبات منطقه را بر هم بزند.

اردوگاه الهول، در ۱۵ کیلومتری مرزهای مشترک سوریه و عراق واقع شده است و بزرگترین اردوگاه عناصر داعش در عراق و سوریه محسوب می‌شود که تحت کنترل  نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) وابسته به آمریکا، قرار دارد.

مقام ارشد روس: آمریکا تروریست‌های داعش را برای خرابکاری در روسیه آموزش می‌دهد

تلاش آمریکا برای باقی ماندن عناصر داعش در عراق

کلیدواژه