واکنش ایران به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره حلب سوریه
(last modified Tue, 20 Dec 2016 10:40:33 GMT )
قوس 30, 1395 15:10 Asia/Kabul
  •  واکنش ایران به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره حلب سوریه

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص شهر حلب سوریه را زمینه ساز ورود عناصر اطلاعاتی حامی تروریسم به این شهر ارزیابی کرد.

به گزارش ایرنا، " علی شمخانی " دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، آزاد سازی حلب ازاشغال  گروه های تروریستی را دستاورد بزرگ نظامی برای ارتش سوریه و جبهه مقاومت دانست و گفت ، تصویب ، قطعنامه 2328 شورای امنیت سازمان ملل متحد، اقدامی در ادامه فعالیت های مخرب گذشته و زمینه سازی برای ورود عناصر اطلاعاتی و نظامی کشورهای حامی تروریسم در قالب نیروهای ناظر به حلب است.

شمخانی با اشاره به تلاش های گسترده کشورهای حامی تروریسم در چند ماه گذشته برای به شکست کشاندن ارتش سوریه افزود: دراین قطعنامه هیچ گونه نقشی برای دولت قانونی سوریه دیده نشده و به جای اولویت دادن به موضوع امداد رسانی به مردم تحت محاصره تروریست ها در سوریه تنها مسئله چگونگی خروج امن تروریستها و افراد مسلح از حلب مورد توجه قرار گرفته  است .

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران  با اشاره به حمایت شگفت آور غرب و متحدان منطقه ای آن از تروریست های شناسنامه دار که سابقه جنایت واقدامات ضد بشری آنها کاملا در معرض نگاه و قضاوت افکار عمومی جهانی است،گفت: این رفتارغیر قابل قبول غرب و برخی کشورهای منطقه نشان می دهد که رویکرد بهره برداری ابزاری از تروریسم برای مقاصد سیاسی دارای ابعاد راهبردی بوده است .

اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه  با استقرار نیروهای این سازمان  در شهر حلب سوریه  برای نظارت بر تخلیۀ تروریست ها و تهیۀ گزارش درباره سرنوشت غیرنظامیانی که در این شهر باقی می‌مانند، موافقت کرده‌اند.

 

کلیدواژه