سنبله 02, 1402 15:50 Asia/Kabul
  • آمریکا برای ادامه حضور در عراق تلاش می‌کند
    آمریکا برای ادامه حضور در عراق تلاش می‌کند

آمریکا با وجود افزایش مخالفت عراقی‌ها با حضور نظامیان آمریکایی در کشورشان، همچنان در پی حفظ نیروهایش در خاک این کشور عربی است.

به گزارش رادیو دری؛ در پی افزایش درخواست‌ها برای خروج نیرو‌های آمریکایی از خاک عراق ، گروه «کتائب حزب الله» اعلام کرد: تحرکات اخیر کاروان‌های نظامی آمریکا در برخی شهر‌های عراق گواهی کاملاً روشن از ناسازگاری دشمن و اصرار بر باقی ماندن نیرو‌های رزمی متجاوز در خاک این کشور عربی محسوب می‌شود.

کتائب حزب الله افزود: گروه‌های مقاومت خود را برای درهم کوبیدن طرح‌های خصمانه واشنگتن در عراق و منطقه آماده می‌کنندو آمریکایی‌ها باید بدانند تقویت نیرو‌های نظامی‌شان در عراق، تلاشی بیهوده است.

روزسه‌شنبه نیز گروه «عصائب اهل حق» از گروه‌های ضدتروریستی در عراق اعلام کرد: لازم است نیرو‌های آمریکایی از این کشور خارج شوند چرا که نیرو‌های عراقی خودشان از توانایی لازم برای دفاع از کشورشان برخوردارند.

گروه عصائب اهل حق تاکید کرد: هدف اصلی حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق اطمینان از امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه است و آمریکا به بهانه کمک به نیرو‌های نظامی عراقی برای مقابله با تروریست‌های داعش، تاکنون ۲۵۰۰ نیروی نظامی اش را در این کشور حفظ کرده است.

با وجود انجام چندین دور مذاکره راهبردی میان بغداد و واشنگتن برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در عراق به دلیل پایان نبرد با داعش و نیز تصویب طرح اخراج همه نظامیان خارجی از خاک عراق در پارلمان این کشور، آمریکا هنوز با نقض این مصوبه در خاک عراق حضور دارد.

حزب الله عراق: آمریکا باید برای خارج نشدن از عراق هزینه بپردازد

هشدار نمایندگان عراق درباره دخالت آمریکا در انتخابات/ پروژه آمریکا برای ناامن‌سازی عراق

کلیدواژه