نتانیاهو: به قطعنامه عمل نمی‌کنیم و در انتظار ترامپ می مانیم
(last modified Sat, 24 Dec 2016 03:29:37 GMT )
جدی 04, 1395 07:59 Asia/Kabul
  •  نتانیاهو: به قطعنامه عمل نمی‌کنیم و در انتظار ترامپ می مانیم

دفتر "بنیامین نتانیاهو"، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: این رژیم به مفاد قطعنامه‌ای که شورای امنیت سازمان ملل جمعه شب برای پایان دادن به شهرک سازی های رژیم صهیوینستی در اراضی اشغالی فلسطین تصویب کرد، پایبند نخواهد بود.

به گزارش العالم، این قطعنامه به پیشنهاد مصر در شورای امنیت سازمان ملل به رای گذاشته شد.

14 عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مثبت دادند و تنها آمریکا به آن رای ممتنع داد.

بر اساس این قطعنامه، رژیم صهیونیستی ملزم می شود فوراً و به‌طور کامل تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی خود در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، ازجمله قدس شرقی را متوقف کند.

در بیانیه دفتر نتانیاهو همچنین به رأی ممتنع آمریکا به این قطعنامه در شورای امنیت نیز اشاره کرده و در انتقاد از آن اعلام کرد: آمریکا نتوانست از اسرائیل در برابر این تبانی محافظت کند.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: تل‌آویو برای خنثی کردن آثار منفی این قطعنامه چشم به راه همکاری با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، و «دوستان و متحدان» خود در کنگره این کشور است.

نتانیاهو همچنین پس از حمایت سنگال و نیوزیلند از قطعنامه توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی خواهان بازگشت فوری سفرای این رژیم از این دو کشور برای رایزنی شد.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور منتخب آمریکا، جمعه شب، در پی تصویب این قطعنامه، گفت: پس از ورود وی به کاخ سفید به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا، خیلی چیزها در سازمان ملل تغییر خواهد کرد.

اسرائیل با احداث شهرک‌های صهیونیست‌نشین درصدد تغییر ساختار جغرافیایی اراضی فلسطینی و چهره‌ای صهیونیستی دادن به این مناطق است تا سلطه‌جویی‌هایش را در مناطق فلسطینی تثبیت کند.

 

کلیدواژه