میزان 18, 1402 08:43 Asia/Kabul
  • حمله موشکی گردان‌های قسام به قدس اشغالی و عسقلان
    حمله موشکی گردان‌های قسام به قدس اشغالی و عسقلان

گردان‌های قسام، قدس اشغالی و عسقلان را هدف موشک قرار دادند و چندین شهرک‌نشین صهیونیست را زخمی کردند.

رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

به گزارش رادیو دری، درسومین روز از عملیات «طوفان الاقصی» در نتیجه موشک‌باران قدس اشغالی و عسقلان از سوی گردان‌های قسام صدای آژیر هشدار در این مناطق اشغالی به صدا درآمد.

رسانه‌های عبری اذعان کردند که بر اثر این موشک‌باران ۹ شهرک‌نشین صهیونیست در قدس اشغالی زخمی شدند که حال ۳ نفر از آنها وخیم گزارش شده است. برخی منابع فلسطینی نیز اعلام کردند که این ۳ شهرک‌نشین صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند.

منابع پزشکی صهیونیستی اعلام کردند که ۴ شهرک‌نشین صهیونیست نیز در نتیجه اصابت موشک‌های مقاومت به شهرک صهیونیستی «بیتارعیلیت» واقع در جنوب غرب قدس زخمی شدند. همچنین چندین خودرو متعلق به شهرک‌نشینان صهیونیست بر اثر این حملات منهدم شد.

مقاومت فلسطین همچنین بئرالسبع را  موشکباران کرد.

از سوی دیگر گردان‌های قسام از هدف‌قراردادن جنگنده‌های «اف- ۱۶ آی» ارتش رژیم صهیونیستی در فاصله ۳۵ کیلومتری از ساحل غزه بر فراز دریای غزه با موشک‌های زمین به هوای «متبر ۳» خبر داد.

تلویزیون ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد، مبارزان مقاومت از طریق دریا به شهرک صهیونیستی «زیکیم» نفوذ کرده‌اند و با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی درگیری شده‌اند.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی حماس) از مقابله پدافندی با جنگنده‌های صهیونیستی در آسمان نوار غزه خبر داد.

از سوی دیگر،گردان‌های قسام با سامانه پدافندی «متبر 3» که نسخه پیشرفته‌تر سامانه «متبر 1» است، اقدام به مقابله با جنگنده‌های اف 16 صهیونیستی در آسمان غزه کرد ودرگیری مسلحانه بسیار شدیدی بین نیروهای ویژه قسام و «اسرائیلی‌ها» در این منطقه گزارش شده است.

این درحالیست که صبح امروز منابع عبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در تل آویو و موج جدید حملات موشکی مقاومت فلسطین خبر دادند.

منابع فلسطینی همچنین اعلام کردند ، بر اثر حملات موشکی قسام به اسدود، آتش سوزی‌های گسترده رخ داده، و این حملات تلفاتی در میان صهیونیست‌ها داشته است.

منابع عبری همچنین صبح امروزاز شنیده شدن صدای آژیر خطر در الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

گفتنی است،درعملیات طوفان الاقصی علاوه بر هوا و دریا، تفنگداران حماس با پیشروی در اراضی اشغال‌شده تلفاتی بی‌سابقه را بر صهیونیست‌ها وارد آوردند که به اذعان رسانه های صهیونیستی، یک هزار صهیونیست تاکنون به هلاکت رسیده، ۲۳۸۲ نفر زخمی شده اند که ۲۲ نفر از آن‌ها امیدی به زنده ماندنشان نیست و ۳۴۵ نفر دیگر هم در وضعیت وخیم و خطرناک هستند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، شمار صهیونیست های به اسارت درآمده توسط رزمندگان حماس را بیش از ۱۵۰ نفر اعلام کرده که باید شمار ۳۰ صهیونیست اسیر شده توسط جهاد اسلامی و اسارت دهها صهیونیست دیگر توسط گروه های مختلف و حتی مردم عادی فلسطین را به آن افزود و این در حالی است که ۷۵۰ صهیونیست نیز مفقود هستند.

اعتراف ارتش صهیونیستی به شکست مقابل مقاومت فلسطین

کلیدواژه