عقرب 19, 1402 15:34 Asia/Kabul
  • سخنگوی وزارت بهداشت غزه: وضعیت بیمارستان‌ها فاجعه بار است
    سخنگوی وزارت بهداشت غزه: وضعیت بیمارستان‌ها فاجعه بار است

سخنگوی وزارت بهداشت باریکه غزه با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این باریکه، از افزایش آمار شهدای کادر درمان این شهر تا ۱۹۵ نفر خبر داد.

به گزارش رادیو دری، "اشرف القدره" سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: براثر بمبارن بیمارستان ها از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، ۵۱ آمبولانس منهدم، ۱۲۰ موسسه بهداشتی نیز تخریب شده است، ۱۸ بیمارستان از کار افتاده و ۴۰ موسسه بهداشتی - درمانی اولیه نیز از دسترس خارج شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه از جامعه جهانی و همه نهادهای بشردوستانه و حقوق بشری آن خواست که از نظام سلامت و کارکنان آن محافظت کنند تا بتواند بدون تهدید مطلق به وظایف خود عمل کنند.

القدره تصریح کرد: شمارش معکوس برای توقف خدمات در بیمارستان اندونزی، بیمارستان «کمال عدون» در شمال باریکه غزه و هم چنین مجتمع درمانی الشفا به دلیل کمبود سوخت پس از ۲۴ ساعت آینده آغاز می‌شود.

در این گزارش آمده است، تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف بیمارستان‌های «الرنتیسی»، «النصر» و «العیون» در باریکه غزه مستقر شده‌ و آنها را محاصره کرده‌اند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در باریکه غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه  حدود ۳۲ هزار تن مواد منفجره و بیش از ۱۳ هزار بمب به باریکه غزه پرتاب شده که به معنای میانگین ۸۷ تن در هر کیلومتر است.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

ابراز نگرانی وزارت بهداشت غزه از احتمال حملات شدیدتر اسراییل به بیمارستان ها

کلیدواژه