دلو 04, 1402 09:36 Asia/Kabul
  • حمله آمریکا به مواضع مقاومت اسلامی عراق
    حمله آمریکا به مواضع مقاومت اسلامی عراق

منابع عراقی بامداد چهارشنبه از حمله آمریکا به مواضع مقاومت اسلامی در این کشور خبر دادند.

به گزارش رادیو دری، منابع عراقی اعلام کردند، دانشکده نظامی در "جرف‌النصر" و منطقه‌ای نزدیک گذرگاه "طریبیل" در مرز عراق-اردن هدف حملات قرار گرفته‌ است.

یک مقام نظامی آمریکایی به شبکه «الجزیره» گفت: نیروهای این کشور هم‌اکنون مشغول انجام حملاتی به پایگاه‌های نظامی در غرب عراق هستند.

خبرگزاری رویترز هم اعلام کرد، در این حملات، مواضع برخی از گروه‌های مقاومت عراقی هدف قرار گرفته شده است.

کانال تلگرامی "صابرین‌نیوز" وابسته به مقاومت هم گزارش داد : جنگنده‌های آمریکایی در حملات جداگانه‌ای به استان‌های بابل و الانبار، پایگاه‌های حشد الشعبی وابسته به دفتر نخست‌وزیری عراق را هدف قرار دادند.

درهمین حال ستاد فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکا مستقر در منطقه غرب آسیا، آسیای مرکزی و شرق آفریقا موسوم به "سنتکام" اذعان کرد  که به مواضع کتائب حزب الله در عراق حمله کرده است.

وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" نیز بامداد امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای آمریکایی به دستور  بایدن به سه تأسیسات در عراق حمله کردند.

در ادامه بیانیه پنتاگون ادعا شده است: سه تأسیسات متعلق به گردان‌های حزب‌الله عراق و دیگر گروه‌ها که به نامشان اشاره نشده هدف قرار گرفته شده است.

"لوید آستین" وزیر دفاع آمریکا هم در این بیانیه با ادعای این که آمریکا به دنبال تشدید جنگ در منطقه  نیست، اعلام کرد، هرگز در اتخاذ اقدامات اضافی برای دفاع از منافع آمریکا تردید نخواهیم کرد.

از سوی دیگر "ابو الاء الولائی" دبیرکل گردان‌های سیدالشهداء عراق امروز در واکنش به حمله آمریکا گفت: در پاسخ به حمله مجدد آمریکایی‌ها ، رزمندگان ما هم مرحله دوم عملیات خود را آغاز می‌کنند.

الولائی افزود: مرحله دوم عملیات ما شامل محاصره کشتیرانی و حمل‌ونقل دریایی رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه و حذف بنادر این نهاد غاصب از خدمت است.

پنتاگون: برنامه‌ای برای خارج شدن از عراق نداریم

کلیدواژه