دلو 16, 1402 18:16 Asia/Kabul
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی: حاکمیت عراق برای ایران محترم است
    دبیر شورای عالی امنیت ملی: حاکمیت عراق برای ایران محترم است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد: حاکمیت ملی عراق برای نظام جمهوری اسلامی ایران محترم است .

به گزارش رادیو دری، «علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران امروز در دیدار با «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق با اشاره به اینکه دو کشور از یک رابطه با عمق تاریخی طولانی برخوردارند و رهبری ایران همواره بر این موضوع تاکید کرده اند، افزود: همه مشکلات را می توان با گفت و گوی معنادار و سازنده حل کرد.

مشاور امنیت ملی عراق نیز با اشاره به اینکه روابط بغداد و تهران متمایز و راهبردی است و دو کشور و دو ملت دوست، وجوه مشترک زیادی دارند، گفت: عراق همواره به دنبال تقویت روابط خود با همه به گونه ای است که مطابق با اصل احترام متقابل منافع مشترک کشورها تامین شود.

وی با بیان اینکه تبادل دیدارهای بین بغداد و تهران موید عمق روابط دو کشور و بیانگر توسعه روابط و دیدگاه مشترک برای تهدیدها و چالش ها است، افزود: این امر مستلزم آن است که راه حل ها مستقیم و عاری از یکجانبه گرایی باشد.

مشاور امنیت ملی عراق بیان کرد که مشارکت در گفت و گوی سازنده همه مشکلات نوظهور را حل می‌کند.

بر اساس گزارش رسانه‌های عراق، در این دیدار وضعیت کلی سیاسی و امنیتی منطقه و تقویت و تحکیم روابط عراق و ایران در همه سطوح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

«علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران  همچنین در دیدار با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق گفت که جمهوری اسلامی ایران، به امنیت و ثبات عراق پایبند است و تمایل دارد بر اساس توافقنامه امنیتی مشترک بین تهران و بغداد عمل کند؛ به نحوی که امنیت دو کشور همسایه تأمین شود.

Image Caption

 

السودانی هم تأکید کرد که عراق، برای حفظ ثبات و برقراری آرامش، تلاش زیادی کرده است و این مسئله را منفعت مشترک برای ملتهای منطقه می‌داند.

 

نخست وزیر عراق: سیاست بغداد تقویت روابط و همگرایی منطقه‌ ای است

کلیدواژه