دلو 25, 1402 11:57 Asia/Kabul
  • آوارگان فلسطینی: هرگز سرزمین‌مان را ترک نخواهیم کرد
    آوارگان فلسطینی: هرگز سرزمین‌مان را ترک نخواهیم کرد

فلسطینی‌هایی که در شهر رفح پناه گرفته‌اند، تاکید کردند:با وجود نگرانی از حمله زمینی رژیم صهیونیستی، هرگز سرزمین‌شان را ترک نخواهند کرد.

به گزارش رادیو دری، آوارگان فلسطینی‌ روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری «آناتولی» ترکیه تاکید کردند که هر گونه تلاش برای بیرون راندن آنها از نوار غزه را رد می‌کنند.

آنها همچنین تاکید کردند که به جای رفتن به سینای مصر ترجیح می‌دهند در غزه بمیرند.

«رائد الشرفا» ۶۲ ساله از غزه گفت: «اینجا می‌میریم. ما به سینای مصر مهاجرت نخواهیم کرد. آنها با بمباران ما را از خانه‌هایمان بیرون کردند، در غیر این صورت ما خانه‌هایمان را ترک نمی‌کنیم. مدرسه «ابوبکر الصدیق» را بمباران کردند. پسرم در آنجا به شهادت رسید».

الشرفا افزود: این رویکرد تنها من نیست بلکه رویکرد تمام مردم است. چگونه می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟ من در غزه خواهم مرد اما حتی به رفتن از اینجا فکر نمی‌کنم.

«ازهار حمدی» دیگر آواره فلسطینی نیز به طور کامل ایده رفتن به سینا را رد کرد و گفت: من در سرزمین‌های پرافتخار نوار غزه خواهم مرد،اما هرگز به ترک رفح فکر نمی‌کنم.

«حاجی ابراهیم عواد» ۶۳ ساله، شهروند فلسطینی دیگر با اشاره به اینکه قبلاً تهدیدهایی شنیده بودند که ارتش رژیم پس از وادار کردن اهالی غزه به کوچ اجباری از شمال غزه به سمت جنوب، عملیات نظامی علیه رفح انجام خواهد داد، گفت: اگر ارتش اسرائیل وارد رفح شود، مرتکب قتل عام و نسل‌کشی علیه غیرنظامیان بی‌گناه خواهد شد.

عواد تاکید کرد: ایده تبعید از غزه به سینا را رد می‌کنیم. کجا خواهیم رفت؟ چقدر از زندگی‌ام باقی مانده است؟ بهتر است اینجا بمیریم، در کشور خودمان.

«قصی عبداللطیف» ۱۹ ساله یک آواره دیگر در رفح نیز در این باره گفت: نگران حمله زمینی اسرائیل به رفح که صدها هزار غیرنظامی در آن پناه گرفته‌اند، هستیم.

عبداللطیف با رد ایده خروج از رفح، گفت: رفح کاملاً مملو از آوارگان است. همه جا شلوغ است. هیچ نقطه امنی در نوار غزه باقی نمانده است.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونسیتی به ارتش خود دستور داده یک طرح دوگانه طراحی کنند که به کمک آن هم غیرنظامیان ساکن در رفح تخلیه شوند و هم نیروهای باقی‌مانده حماس شکست بخورند.

 

کلیدواژه