حوت 21, 1402 18:31 Asia/Kabul
  • یورش شهرک نشینان به مسجدالاقصی در اولین روز ماه رمضان
    یورش شهرک نشینان به مسجدالاقصی در اولین روز ماه رمضان

شهرک نشینان صهیونیست در نخستین روز از ماه رمضان به محوطه‌ مسجدالاقصی یورش بردند.

به گزارش رادیو دری، شهرک نشینان صهیونیست امروز دوشنبه در نخستین روز از ماه رمضان به محوطه مسجد الاقصی یورش بردند و شروع به ادای آداب دینی یهودیان کردند تا احساسات مسلمانان فلسطینی را تحریک کنند.

این درحالیست که در اقدامی استثنایی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کابینه اشغالگران  قصد دارد مسؤولیت تصمیم‌گیری در مورد اقدامات پلیس به مسجد الاقصی در ماه رمضان را بر عهده بگیرد.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی نیز در آستانه ماه مبارک رمضان با ادعای وقوع شرایط وخیم امنیتی، دو برابر تعداد نظامیان در غزه، در کرانه باختری نیرو مستقر کرده و سرویس‌های امنیتی رژیم اسرائیل به حالت آماده‌باش حداکثری در آمدند.

نیروهای این رژیم همچنین در جریان یورش به مناطق مختلف کرانه باختری، شماری دیگر از فلسطینی‌ها را بازداشت کردند. از روز گذشته تاکنون ۲۵ فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست بازداشت شده اند.

در همین حال حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه همچنان ادامه دارد؛ اردوگاه های مناطق مرکزی غزه از جمله النصیرات از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی بمباران شد.بر اثر این حمله ها ۳۷ نفر شهید و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر  زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی با بمباران منطقه‌های مختلف باریکه غزه از یک سو و تحمیل قحطی و گرسنگی به ساکنان این باریکه از سوی دیگر، به کشتار و نسل‌کشی فلسطینیان ادامه می‌دهد،  بطوری که امروز دو کودک فلسطینی دیگر بر اثر سوء تغذیه و نبود تجهیزات پزشکی در بیمارستان کمال عدوان در بیت لاهیا در شمال غزه به شهادت رسیدند.

تاکنون ۲۷ نفر در نوار غزه بر اثر سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند.

در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و باریکه غزه، حزب الله لبنان امروز دوشنبه پایگاه جل العلام رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

حزب‌الله لبنان همچنین در بیانیه ای از حمله به مقر دفاع هوایی و موشکی در پادگان «کیلع» خبر داد.

از زمان عملیات فلسطینی طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی و آغاز جنگ این رژیم در غزه، مرزهای لبنان و اراضی اشغالی فلسطین صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله و ارتش این رژیم است. حزب‌الله لبنان تاکید دارد تا زمان پایان یافتن تجاوزها به غزه، حملات خود را به مقرهای رژیم صهیونیستی در مرزها متوقف نمی‌کند.

کلیدواژه