حمل 12, 1403 12:48 Asia/Kabul
  • شهادت ۴۰۰ فلسطینی در اطراف بیمارستان شفا در غزه
    شهادت ۴۰۰ فلسطینی در اطراف بیمارستان شفا در غزه

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در باریکه غزه اعلام کرد، بیش از ۴۰۰ فلسطینی در تیراندازی های نظامیان رژیم نسل کش اسرائیل در اطراف بیمارستان شفا به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش رادیو دری، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در باریکه غزه اعلام کرد، ارتش رژیم صهیونیستی در جنایاتی بزرگ یک هزار و ۵۰ خانه را در اطراف بیمارستان شفا در شهر غزه تخریب کرده است.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در باریکه غزه با محکوم کردن سکوت جامعه بین‌الملل در برابر جنایات رژیم اسرائیل، دولت آمریکا و جامعه جهانی را به سبب همسویی با نسل‌کشی ارتش اشغالگر مسئول دانست.

«احمد الکحلوت» مدیر بیمارستان "کمال العدوان" در باریکه غزه نیز با بیان این که کادر درمانی این مرکز درمانی در شرایط بسیار سختی کار می‌کنند، تصریح کرد، زخمی‌ها هم به تجهیزات درمانی پیشرفته نیاز دارند که هم‌اکنون در هیچ بیمارستانی موجود نیست.

در همین رابطه «رائد النمس» سخنگوی سازمان هلال احمر فلسطین در باریکه غزه با اعلام اینکه وضعیت بهداشتی و سلامت شرایط وخیمی دارد، تاکید کرد، آواره‌ شدن ساکنان باریکه غزه، وخامت وضعیت بهداشتی را تشدید کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه نیز شنبه شب اعلام کرد، ۱۰۷ بیمار و ۶۰ کادر پزشکی در بیمارستان شفا بدون آب، برق و دارو در محاصره نظامیان اسرائیلی هستند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی فلسطین در باریکه غزه پیش تر هم اعلام کرده بود، براساس اطلاعات به دست آمده نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی، بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی پناه گرفته در بیمارستان شفا را قتل عام و بیش از یک هزار آواره دیگر را بازداشت کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته (15میزان 1402) با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از آغاز جنایت‌های رژیم صهیونیستی در باریکه غزه در هفتم اکتبر گذشته (15میزان 1402) تاکنون ۳۲ هزار و ۷۰۵ فلسطینی شهید و ۷۵ هزار و ۱۹۰  نفر مجروح شدند که بیشتر قربانیان این حملات، زنان و کودکان هستند. 

کنعانی: حمله نظامیان صهیونیست به بیمارستان شفا مصداق عینی جنایت جنگی است

کلیدواژه