حمل 12, 1403 13:19 Asia/Kabul
  • هشدار یونیسف: غزه، تابوت کودکان فلسطینی‌ شده‌است
    هشدار یونیسف: غزه، تابوت کودکان فلسطینی‌ شده‌است

سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با هشدار نسبت به وخامت اوضاع انسانی در باریکه غزه گفت: خانه‌های این منطقه به تابوت کودکان تبدیل شده است.

به گزارش رادیو دری، «جیمز الدر» سخنگوی یونیسف تصریح کرد، کودکان فلسطینی در حالی در خانه هایشان در غزه می خوابند که هر لحظه  ممکن است خانه  روی سرشان خراب شود.

این مقام سازمان ملل متحد با بیان اینکه، کودکان غزه دچار سوءتغذیه و مشکلات روحی ناشی از جنگ هستند، آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به باریکه غزه را ضروری خواند و افزود: اسرائیل باید به مسوولیت قانونی خود در ارتباط با باز کردن راه های دسترسی مردم این منطقه به کمک های بشردوستانه عمل کند.

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز دربیانیه ای اعلام کرد، ۲۸ درصد کودکان زیر ۲ سال در "خان یونس" و مناطق مرکزی باریکه غزه از سوء تغذیه، کاهش وزن و لاغری شدید رنج می‌برند.

آنروا با اعلام اینکه، رژیم صهیونیستی تاکنون فقط اجازه ورود ۲۵ درصد از کمک‌های مورد توافق را به شمال باریکه غزه داده است، تاکید کرد، این رژیم جنایت را به اوج رسانده و دیوانه وار در حال بمباران منطقه است و حتی به قطعنامه های الزام آور شورای امنیت و توصیه های متحدان غربی خود نیز بی اعتناست.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته (15میزان 1402) با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از آغاز جنایت‌های رژیم صهیونیستی در باریکه غزه در هفتم اکتبر گذشته (15میزان 1402) تاکنون ۳۲ هزار و ۷۰۵ فلسطینی شهید و ۷۵ هزار و ۱۹۰  نفر مجروح شدند که بیشتر قربانیان این حملات، زنان و کودکان هستند.

یونیسف: کودکان فلسطینی در غزه در آستانه مرگ هستند

کلیدواژه