ثور 20, 1403 13:12 Asia/Kabul
  • حملات شدید رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف باریکه غزه
    حملات شدید رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف باریکه غزه

منبع فلسطینی از حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و شهر رفح خبر داد.

به گزارش رادیو دری، در دویست و شانزدهمین روز از جنگ در باریکه غزه، درگیری های شدیدی میان رزمندگان مقاومت و نیروهای اشغالگر قدس در جنوب غرب منطقه الزیتون در شهر غزه جریان دارد.

تانک ها و جنگنده های رژیم صهیونیستی مناطق مختلف محله الزیتون و مسجد «علی» این محله را هدف حملات شدید خود قرار دادند.

براساس این گزارش، توپخانه و قایق‌های ارتش رژیم صهیونیستی ساختمان شهرداری، منازل، منطقه المغراقه و هم چنین اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه را گلوله باران کردند. 

در ادامه یورش اشغالگران قدس به رفح و در ادامه بمباران یک منزل مسکونی در غرب این شهر که به پناهگاه آوارگان شمال باریکه غزه تبدیل شده، ۴ نفر شهید و دست‌کم ۱۶ مجروح شده اند.

مناطق مختلف باریکه غزه، به ویژه شرق شهر رفح از بامداد روز گذشته همچنان زیر حملات هوایی، زمینی و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد که در جریان آن تاکنون ده ها نفر شهید و زخمی شده اند.

پکابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (۶‌مه) به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب باریکه غزه را تأیید  و ارتش این رژیم، از روز سه‌شنبه بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرد.

وزارت بهداشت در باریکه غزه  اعلام کرد، تعداد شهدای این منطقه از 15میزان 1402 تاکنون به ۳۴ هزار و ۸۴۴ نفر و تعداد مجروحان نیز به ۷۸ هزار و ۴۰۴ نفر رسیده است.

پزشکان بدون مرز: بستن گذرگاه رفح شرایط مردم غزه را وخیم‌تر می‌کند

کلیدواژه