جوزا 12, 1403 12:35 Asia/Kabul
  • حماس پیشنهاد اسرائیل برای آتش‌بس در غزه را «مثبت» خواند؛ استقبال اتحادیه اروپا و سازمان ملل
    حماس پیشنهاد اسرائیل برای آتش‌بس در غزه را «مثبت» خواند؛ استقبال اتحادیه اروپا و سازمان ملل

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد: این جنبش از هر طرحی که منجر به توقف دائمی جنگ و خروج کامل نظامیان رژیم صهیونیستی از باریکه غزه شود، استقبال می‌کند.

به گزارش رادیو دری، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه خود افزود: این جنبش به مفاد سخنرانی دیروز (جمعه) جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر دعوت به آتش‌بس دائم، خروج نیروهای اشغالگر از باریکه غزه، بازسازی این باریکه و مبادله اسیران نگاهی مثبت دارد، مشروط براینکه رژیم صهیونیستی به آن پایبند باشد .

در بیانیه جنبش حماس آمده است، این جنبش معتقد است که این موضع آمریکا و باور ایجاد شده در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی درخصوص ضرورت توقف جنگ رژیم صهیونیستی ضد باریکه غزه نتیجه پایداری اسطوره‌ای ملت مجاهد فلسطین و مقاومت قهرمانانه آن است.

در همین حال، "آنتونیو گوترش "دبیرکل سازمان ملل متحد بامداد شنبه از طرح جدید و نقشه راه برای برقراری آتش بس و آزادی اسیران در غزه که توسط رئیس جمهوری آمریکا اعلام شد، استقبال کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) جزئیات طرح ۳ مرحله‌ای رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس که ادعا می‌کند تحویل حماس شده است را منتشر کرد.

مرحله اول این طرح شامل آتش‌بس کامل، خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از نواحی پرجمعیت در غزه، آزادی برخی از اسیران و تحویل اجساد برخی از اسیران، بازگشت غیرنظامیان فلسطینی به منازل خود در غزه و افزایش کمک‌های انسانی می‌شود.

همچنین مرحله دوم این طرح نیز شامل پایان دائمی خصومت‌ها، تعامل برای آزادی اسیران باقی‌مانده و خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از غزه است.

این طرح در مرحله سوم نیز شامل طرح عمده برای بازسازی غزه و تحویل اجساد اسیران به خانواده‌هایشان است.

هنیه با آتش‌بس در غزه موافقت کرد

کلیدواژه