سرطان 27, 1403 12:14 Asia/Kabul
  • تخریب ٧٠ درصد از مدارس وابسته به آنروا در باریکه غزه
    تخریب ٧٠ درصد از مدارس وابسته به آنروا در باریکه غزه

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در گزارشی اعلام کرد که حدود ۷۰ درصد از مدارس وابسته به این آژانس در باریکه غزه که به عنوان پناهگاه استفاده می شد، تخریب شده است.

به گزارش رادیو دری، آنروا اعلام کرد که بیش از ۹۵ درصد مدارس متعلق به این آژانس به عنوان مرکز اسکان آوارگان فلسطینی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

بنا بر اعلام آنروا، بر اثر بمباران مدارس و مراکز وابسته به آن در باریکه غزه از آغاز جنگ در 15میزان 1402، ۵۳۹ آواره فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

«ایناس حمدان» مدیر دفتر اطلاع‌رسانی آنروا در باریکه غزه نیز گفت: از آغاز جنگ غزه یکصد و ۹۰ تاسیسات این آژانس در این باریکه تخریب شده است.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد هم گفت که هیچ جای امنی در باریکه غزه نیست و تلاش‌های بیشتری باید انجام شود تا از غیرنظامیان محافظت شود.

رژیم نسل کش اسرائیل از 15میزان 1402 با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی رژیم نامشروع صهیونیستی شده است.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی تاکنون ۳۸ هزار و ۷۱۳ فلسطینی شهید و ۸۹ هزار و ۱۶۶ نفر زخمی شده اند.

بمباران یکی از مدارس آنروا در خان‌یونس

کلیدواژه