اسد 03, 1403 09:20 Asia/Kabul
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره وخامت اوضاع بیماران در غزه
    هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره وخامت اوضاع بیماران در غزه

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد، هزاران تن از بیماران نیاز دارند به منظور درمان و معالجه از باریکه غزه ناشی از حملات ارتش رژیم صهیونیستی خارج شوند.

به گزارش رادیو دری، «ایادیل ساپاربکوف» یک مقام ارشد در سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه نسبت به احتمال شیوع بیماری همه‌گیر در غزه پس از کشف ویروس فلج اطفال در آب‌های فاضلاب ابراز نگرانی کرد.

ساپاربکوف هشدار داد، حدود 14 هزار فلسطینی نیاز دارند به منظور درمان و معالجه از غزه خارج شوند.

پیشتر هلال احمر فلسطین در غزه اعلام کرد: کمبود سوخت در غزه به خروج 18 دستگاه آمبولانس از چرخه خدمت‌رسانی منجر شده است.

درهمین راستا، نشریه لنسِت (The Lancet) در گزارشی جدید با در نظر گرفتن شمار شهدای جنگ رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه پیش بینی کرد، شمار شهدای فلسطینیان ده‌ها برابر خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است، حتی اگر درگیری فوراً پایان یابد، در ماه‌ها و سال‌های آینده بسیاری از مرگ‌های غیرمستقیم به دلایلی مانند بیماری‌های باروری، مسری و حتی غیرواگیر ادامه خواهند داشت.

نشریه لنست افزود: با توجه به برآورد جمعیت باریکه غزه در سال 2022 به تعداد دو میلیون و 375 هزار و 259، این میزان تلفات به 7.9 درصد از کل جمعیت غزه تبدیل می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته برای دویست و نود و یکمین روز متوالی به جنایت نسل‌کشی در باریکه غزه با انجام ده‌ها حمله هوایی و گلوله‌باران و کشتار غیرنظامیان در بحبوحه وضعیت انسانی فاجعه‌بار در نتیجه محاصره و آواره شدن بیش از 95 درصد از جمعیت این باریکه ادامه می‌دهد.

رژیم صهیونیستی از 15میزان 1402 جنگی را علیه غزه آغاز کرده است که تاکنون بیش از 39 هزار نفر  شهید کرده است و اکثریت آنها کودک و زن هستند.

این حملات همچنین به مفقود شدن بیش از 10 هزار تن نیز منجرشده است.

هشدار سازمان ملل درباره وخامت اوضاع انسانی در غزه

کلیدواژه