انتقاد روسیه از امریکا برای تشدید بحران سوریه
(last modified Wed, 11 Jan 2017 09:59:43 GMT )
جدی 22, 1395 14:29 Asia/Kabul
  • انتقاد روسیه از امریکا برای تشدید بحران سوریه

وزیر دفاع روسیه گفت: امریکا و همپیمانانش هیچ سهم مثبتی در مبارزه با تروریسم در سوریه نداشته اند، بلکه بحران و درگیری‌ها را در این کشور عربی تشدید کرده اند.

به گزارش پرس تی وی، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه تأکید کرد که این کشور به اهداف اصلی خود در جنگ علیه تروریسم در سوریه دست یافته است.

شویگو افزود: کمک ائتلاف امریکا به روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه «در حد زیر صفر» بوده و واشنگتن هیچ پشتیبانی در این زمینه نکرده است.

وزیر دفاع روسیه تصریح کرد؛ عدم همکاری امریکا و همپیمانانش باعث شد روسیه از تمام توان خود در مبارزه با تروریسم در سوریه استفاده کند و مجبور شود ناو هواپیمابر خود را در سواحل سوریه مستقر کند.

این اظهارات شویگو، دو روز پس از آن اعلام شد که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، ادعا کرد که روسیه هیچ پشتیبانی از واشنگتن در آنچه وی مبارزه با داعش در سوریه و عراق خوانده نکرده‌ است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز پیش از این از نقش «غیر سازنده» امریکا در سوریه انتقاد کرده بود.

ائتلاف به سرکردگی آمریکا بدون موافقت دولت قانونی سوریه، از سال 2014 به بهانه مبارزه با تروریست ها، حملات هوایی را در این کشور آغاز کرد، اما این حملات تاکنون بیشتر جان شهروندان سوری و غیر نظامیان را گرفته است.

روسیه نیز از سال 2015 در پاسخ به درخواست دمشق عملیات هوایی خود را علیه تروریست‌های تکفیری در سوریه آغاز کرد که هدف از آن‌ها تضعیف داعش و سایر گروه‌های تروریستی در سوریه عنوان شده است.

 

کلیدواژه