جدی 25, 1395 08:25 Asia/Kabul
  • تلفات مزدوران سعودی در شمال یمن

در درگیریهای روز جمعه نیروهای یمنی با مزدوران سعودی در مناطق مرزی شمال یمن، دهها تن از نیروهای وابسته به عربستان کشته یا مجروح شدند.

شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد، تعداد زیادی از مزدوران سعودی در عملیات کمین روز جمعه ارتش و کمیته های مردمی یمن در شرق گذرگاه الخضرا در مناطق مرزی شمال این کشور کشته و زخمی شدند.

این شبکه همچنین گزارش داد، توپخانه ارتش و کمیته های مردمی یمن اماکن تجمع مزدوران سعودی در مناطق المضابی، دارالغربی و تبه الشبیبه در ولایت جنوبی تعز هدف قرار داد که بر اثر این حملات نیز شماری از نیروهای مزدور سعودی کشته شدند.

شبکه تلویزیونی پرس تی وی هم در خبری از هلاکت دو نظامی سعودی در درگیری با نیروهای مردمی و ارتش یمن نزدیک پایگاه نظامی در نجران (شمال یمن ) خبر داد.

عربستان که از حدود دوسال پیش با هدف بازگرداندن قدرت به رئیس جمهور مستعفی یمن، این کشور را آماج حملات خود قرار داده است، اکنون به دلیل مقاومت مردم یمن، نه تنها نتوانسته قدرت را به منصور هادی بازگرداند، بلکه تلفات و خسارات فراوانی را متحمل شده و از سوی جامعه جهانی تحت فشار قرار دارد. بر اساس گزارش های سازمان ملل  دستاورد این ماجراجویی برای آل سعود، قتل عام حدود یازده هزار شهروند یمنی و تخریب زیرساخت های این کشور است.

 

کلیدواژه