رئیس مجلس سوریه: اهتمام ایران به رفع مشکلات جهان اسلام ارزنده است
(last modified Wed, 25 Jan 2017 12:48:15 GMT )
دلو 06, 1395 17:18 Asia/Kabul
  •  رئیس مجلس سوریه: اهتمام ایران به رفع مشکلات جهان اسلام ارزنده است

رئیس مجلس سوریه گفت: اهتمام جمهوری اسلامی ایران به حل مسائل و مشکلات جهان اسلام و به ویژه موضوع فلسطین ارزنده و قابل قدردانی است.

"هدیه عباس" رئیس مجلس سوریه روز چهارشنبه در دیدار "حسین امیرعبداللهیان" دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل در دمشق تاکید کرد: پیروزی‌های ملت و ارتش سوریه بدون حمایت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر نبود.

رئیس مجلس سوریه  تصریح کرد: نشست آستانه، پایتخت قزاقستان آخرین نمونه از حمایت‌های سیاسی ایران از ملت سوریه در مبارزه با تروریسم بود.

"حسین امیرعبداللهیان" دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل نیز در این دیدار با بیان  این که سوریه هم در بخش میدانی و هم عرصه سیاسی دستاوردهای بزرگی داشته است گفت: این کشور در عرصه اقتصادی نیز با وجود مشکلات عدیده با تدبیر عمل کرده و قطعا آینده متعلق به سوریه است.

دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین الملل همچنین افزود: قرار است به زودی یک کنفرانس بین المللی در حمایت از انتفاضه فلسطین در ایران برگزار شود که مهمترین هدف این کنفرانس این است که به جای درگیری در داخل کشورهای اسلامی همه ظرفیت‌ها متوجه قدس بشود.

امیر عبداللهیان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی اصرار دارند که مساله  فلسطین به عنوان مساله اصلی جهان اسلام مطرح باشد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران پیش از سفر به سوریه به بیروت رفت و با مسوولان مختلف لبنان درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه گفت وگو کرد. 

 

کلیدواژه